Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) consideră că taxa de solidaritate de 1% care ar putea fi impusă companiilor mari vine într-un moment inoportun pentru industria auto.
Oficialii Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) menționează că au „luat act cu surprindere de intenția autorităților naționale de a introduce o taxa de solidaritate în cuantum de 1% din cifra de afaceri (CA) a companiilor cu acest indicator de peste 100 de milioane de euro”.
Producătorii de mașini și componente auto sunt de părere că în contextul economic actual, în fapt o intersectare a patru crize – pandemia, lipsa de componente electronice, creșterea prețurilor la energia electrică și gaze naturale, creșterea prețurilor la materii prime, la care poate fi adăugată inflația în creștere; evenimente cu un impact puternic negativ asupra sectorului auto național, ACAROM consideră ca total inoportună impunerea de noi taxe companiilor.
După doi ani succesivi de scădere a cifrei de afaceri, având la orizont provocări majore pentru sectorul auto (electrificare, decarbonizare, noi schimbări în mobilitate) impunerea unei noi taxe, nu va face altceva decât să împovăreze și mai mult bugetele companiilor.
„Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu și lung înainte de luarea unor asemenea decizii, va avea un impact negativ asupra sectorului auto național, ducând la renunțarea la planurile de investiții în curs, la scăderea atractivității României că posibilă destinație pentru proiecte noi, implicit la pierderea unui număr important de locuri de muncă”, spun oficialii ACAROM.
În acest context, asociația consideră că numai având un dialog deschis, corect cu autoritățile naționale, producătorii de mașini și componente auto pot contribui eficient la creșterea economică, la creșterea gradului de competitivitate și la dezvoltarea durabilă a României.
Asociația Constructorilor de Automobile din România, reprezentant al industriei auto naționale, înglobează peste 170 de companii inclusiv Dacia și Ford, organizații și instituții cu activități în sectorul auto. Industria auto românească, a generat în 2020 o cifră de afaceri de 26,4 miliarde euro, 14% din produsul intern brut, deține o pondere de 26% din totalul exporturilor naționale, având peste 230.000 angajați direct.
Printre companiile din industria auto care vor fi afectate de noua taxa se numără Automobile Dacia, Ford România, Star Assembly, Renault Commercial Roumanie, Continental Automotive, Autoliv România, Robert Bosch, Porsche România, Michelin România sau Hella România.
– ACAROM: Recul cu 13.38% al pieței auto românești în noiembrie
– Producția de mașini a României continuă să scadă