Compania Uber este pusă la zid după ce a decis să dezactiveze sistemele de siguranță ale SUV-ului Volvo, implicat în accidentul în urma căruia o femeie și-a pierdut viața în Tempe, Arizona. Sistemul de frânare de urgență ar fi putut preveni impactul, arată ancheta.
Sistemul de frânare de urgență și cel de detectare a pietonilor cu care era echipat SUV-ul Volvo XC90 fuseseră dezactivate, iar mașina rula autonom, folosind sistemul dezvoltat de Uber. Aceste funcții au primit calificative excelente la testele de impact. Ulterior, Consiliul Național al Siguranței Transporturilor din SUA a solicitat și alte teste, în urma cărora funcțiile de rulare semi-autonomă instalate de Volvo pe modelul său s-au dovedit a fi foarte capabile, evitând pietonii la rularea cu viteze de până la 56 km/h. Același sistem, verificat însă pe modelul XC60 la viteze de până la 60 km/h, a primit punctaj foarte bun la examinările EuroNCAP, desfășurate în Europa.
A apărut filmarea accidentului în care o
mașină autonomă Uber a ucis un pieton
O companie de asigurări din Marea Britanie a simulat exact condițiile din momentul accidentului care a avut loc în Tempe, Arizona, implicând vizibilitate redusă din cauza întunericului și un pieton cu bicicletă. Și în acest caz, sistemul a reacționat excelent, evitând impactul.
“Sistemul de evitare a coliziunilor ar fi prevenit sau ar fi redus efectele accidentului, dar nu a avut nicio șansă să intervină sau să-l atenționeze pe șofer”, explică șeful diviziei de Cercetare a Consiliului de Siguranță a Transporturilor, David Zuby.
Pietonul, Elaine Herzberg, a fost lovit în plin în timp ce traversa cu bicicleta, o stradă cu patru benzi de circulație, printr-un loc nepermis, în jurul orei 22. Mașina Uber circula cu o viteză de 63 km/h.
Camerele montate pe vehicul arată cum operatorul nu era atent la drum. Acesta susține însă că nu făcea decât să monitorizeze datele de rulare pe ecranul din consola centrală. Autoritățile au dezvăluit însă, că șoferul urmărea, de 42 de minute, o ediție a emisiunii The Voice pe smartphone-ul său.
Conform Consiului de Siguranță a Transporturilor, sistemul de rulare autonomă dezvoltat de Uber a detectat pietonul cu șase secunde înainte de impact, clasificându-l ca obiect neidentificat, apoi ca vehicul, și, în ultimă instanță, ca bicicletă. Operatorul a pus mâinile pe volan cu doar 1,3 secunde înaintea impactului și a acționat frâna doar după impact. În mod surprinzător, cei de la Uber aleseseră să dezactiveze și sistemul dezvoltat de ei de prevenire a coliziunilor.