La începutul lunii, vă prezentam o serie de schițe oficiale, publicate de către germani, reprezentând noul VW Crafter. Astăzi suntem în măsură să vă arătăm fotografiile oficiale!
Vw s-a decis să facă lumină în ceea ce privește utilitara de categorie medie. Astfel, nemții au prezentat azi primele fotografii oficiale cu viitorul model Crafter care, spre deosebire de fostele generații, va fi de sine stătător. Iată că Grupul VW renunță la colaborarea cu Mercedes-Benz, preferând să dezvolte un model exclusiv, fără a împărți platforma cu van-ul Sprinter.
De data asta, germanii au fost darnici și cu fotografiile, și cu o parte din fișa tehnică. Remarcăm, la fel ca și în cazul schițelor anterioare, elementele de design împrumutate de la autoturismele brandului. Acestea îi imprimă o imagine dinamică și elegantă, cu masca radiatorului simplu trasată, și faruri performante, cu tehnologie LED și iluminare statică în viraje.
De asemenea, viitorul VW Crafter va permite clientului să aleagă între 3 lungimi și 3 înălțimi diferite, acoperind o paletă largă de nevoi. În plus, Crafter este fidel conceptului ”mare înăuntru, mic pe-afară”, având spațiul util mai mare decât al celor două generații anterioare.
Planșa de bord este la fel de stilată precum exteriorul, încadrându-se perfect în stilul VW. Pare un mix perfect între robustețea și utilitatea necesare unui interior de van, și dotările precum climatizarea automată și sistemul multimedia, tipice autoturismelor.
Sub capotă, ne așteaptă propulsorul nou-nouț ”EA 288 Nutz”, de 2.0 litri TDI, care poate dezvolta 102, 122, 140 sau 177 CP, ultima variantă fiind asistată de două turbocompresoare. Motoarele pot fi combinate cu transmisiile manuală sau automată, puterea fiind livrată fie punții față, fie ambelor punți, în varianta 4Motion. Este cea mai variată ofertă de propulsoare din segment, iar VW susține că aceasta ”îi conferă noului model cel mai mic consum de combustibil, precum și cele mai mici emisii poluante din clasa sa”, fără însă a dezvălui valorile exacte.
O dotare nouă în clasă este și sistemul de direcție electro-mecanic, care permite reglarea mult mai fină a tuturor sistemelor de asistență activă, precum ESP cu funcție de stabilizare a remorcii, Cruise Control Adaptiv, sistemul de asistență la vânt lateral și cel se asistență la manevrarea remorcii.
Noul VW Crafter va fi asamblat la Wrzesnia, în Polonia, într-o uzină ridicată special pentru acest model. În viitor, când producția va atinge capacitatea maximă, în fabrica de 2,2 kmp vor lucra peste 3000 de persoane.