Divizia europeană a gigantului american Ford a anunțat astăzi că modelul Mondeo nu va mai avea un înlocuitor, ultimele vehicule urmând să fie livrate la finalul lui martie 2022.
Într-un anunț privind noi investiții în uzina sa din Valencia, Ford Europe a strecurat și informația că modelul Mondeo produs în această unitate de producție nu va mai avea un înlocuitor. Surprinzător însă, monovolumele Galaxy și S-MAX, asamblate la aceeași uzină, vor continua să fie oferite clienților, dar cu sisteme hibride de propulsie.
„Astăzi facem un nou pas în călătoria Ford către electrificare. Oferim o punte către un viitor complet electric al vehiculelor noastre de pasageri și ne demonstrăm angajamentul continuu față de operațiunile de producție din Valencia unde am investit aproximativ trei miliarde de dolari din 2011 până acum”, a declarat Kieran Cahill, vicepreședinte al Ford Europe.
Ford va muta la sfârșitul lui 2022 producția motorului hibrid Duratec de 2.5 litri aflat în dotarea modelelor Kuga, Galaxy și S-MAX de la uzina mexicană din Chihuahua la cea iberică din Valencia. Tot în Spania vor fi produse în continuare motoarele EcoBoost de 2.0 litri și 2.3 litri pentru care cererea rămâne puternică.
Compania americană va investi și 5,2 milioane de euro pentru a sprijini creșterea capacității de asamblare a bateriilor la Valencia. Această sumă se adaugă investiției inițiale de 24 milioane de euro anunțată în ianuarie 2020.
Clienții europeni au condamnat Ford Mondeo
Oficialii Ford au anunțat și că studiile lor arată că preferințele consumatorilor europeni continuă să se schimbe. Anul trecut 39% din vânzările de autovehicule Ford au fost modele SUV și crossover – în creștere cu opt puncte procentuale față de 2019. Mai mult, clienții arată o încredere tot mai mare tehnologiilor de electrificare, peste 50% dintre cumpărătorii modelului Kuga preferând varianta PHEV (Plug-In Hybrid Vehicle).
„Ca urmare a acestei schimbări tot mai mari în preferințele clienților, Ford va opri asamblarea modelul Mondeo la sfârșitul lunii martie a anului viitor. Celelalte vehicule mari și multifuncționale – Galaxy și S-MAX – vor rămâne în producție”. au menționat oficialii Ford Europe.
Este interesant de observat că în viziunea Ford, în timp ce berlina de clasă medie Mondeo nu mai corespunde cu direcția pe care s-a înscris piața europeană, monovolumele Galaxy și S-MAX rămân în continuare în ofertă. E drept că acestea au primit ușoare tușe de design care le pot poziționa în zona crossover și că au sisteme hibride de propulsie.
Lansat în 1993 Mondeo a fost primul vehicul Ford care a fost considerat o mașină „globală”. De la prezentarea sa în Europa, unde a înlocuit Ford Sierra, vânzările Mondeo au urcat până în prezent la aproximativ cinci milioane.
Pe lângă scoaterea lui Mondeo din produție și investițiile în activitățile din Spania, oficialii Ford au notat și că, după lansarea din acest an a modelului Mustang Mach-E, piața europeană va primi, în 2023, „primul vehicul de volum (n.n. – Ford) complet electric”.
– Uzinele Dacia și Ford produc un număr aproape egal de vehicule
– Ford, pe urmele Dacia: Uzina din Craiova, oprită 8 zile