Adio, Nissan Leaf! Hatch-ul se transformă în crossover-coupe.

Deschidere autoexpert Nissan Crossover

Japonezii se pregătesc să schimbe cel mai celebru model electric din istorie. Hatch-ul va deveni corssover-coupe. Deci, adio, Nissan Leaf, în forma în care te-am cunoscut!

Prima generație a lui Leaf, apărută în decembrie 2010, a fost mașina care a democratizat propulsia electrică. Apoi, în octombrie 2017, a apărut a doua generație. În total, în Europa au fost vândute 208.000 unități, în Statele Unite 161.000, iar în Japonia peste 150.000. Până în 2020, când i-a luat locul Tesla Model 3, Leaf a fost cel mai vândut model electric din istorie.

Adio, Nissan Leaf hatchback!

Acum, ne pregătim de o schimbare majoră. A treia generație a modelului se va transforma din hatchback, în crossover-coupe. Adio, Nissan Leaf, în forma în care te știam! Informația a fost confirmată de Guillaume Cartier, șeful Nissan Europe, pentru site-ul Autocar. Trecerea este așteptată în 2025, iar asta înseamnă că se muncește deja la a treia generație. Suma totală ce va fi investită în viitorul model va atinge 492 mil. euro. Uzina din Sunderland, Marea Britanie, va putea produce până la 100.000 de unități anual.

Adio, Nissan Leaf - autoexpert.ro

La baza viitorului Leaf va sta platforma CMF-EV a Alianței. Am scris deja despre el aici. Viitorul model face parte din planul EV36Zero. În cadrul acestui plan, Nissan va investi 1 miliard de euro în uzina de la Sunderland. Această investiție va permite uzinei să nu aibă amprentă de carbon. Practic, reducerea emisiilor de carbon va totaliza 55.000 de tone pe an. Actualmente, uzina produce modelele Leaf, Juke și Qashqai. Nissan își propune să electrifica întreaga gamp până în 2025.

Leaf va primi viitoarea generație de baterii, dezvoltată de Envision. Acesteă a 5-a generație promite o densitate energetică crescută cu 30% față de actuala. Pentru a fabrica bateriile, compania va investi inițial 523 mil. euro. Astfel, va crea primul gigafactory în Sunderland (capacitate 9 GWh), urmând ca, după investiții ulterioare de 2,1 mld. euro, să ajungă la 25 GWh.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top