Adrian Newey a decis să părăsească Red Bull Racing după nouăsprezece ani de colaborare de succes.
Încă nu există un anunț oficial din partea celor direct implicați, dar operațiunea este deja în curs de desfășurare și va fi oficializată în curând. Adrian negociază deja cu echipa planurile pentru perioada în care va trebui să se abțină de la muncă, rămânând formal la Red Bull, înainte de a se elibera definitiv de contract și de a pleca în altă parte. Da, pentru că, în ciuda celor 65 de ani și a unei cariere foarte lungi și de succes, Newey nu are nicio intenție de a renunța la ceea ce îi place.
Adrian Martin Newey este un inginer britanic de Formula 1 și ocupă funcția de director tehnic al echipei Red Bull Racing F1. Newey a lucrat atât în Formula 1, cât și în cursele IndyCar ca inginer de curse, aerodinamist, designer și director tehnic; s-a bucurat de succes în ambele clase.
De ce pleacă ?
După moartea lui Mateschitz, lumea Red Bull a început încet să se schimbe, iar dinamica din cadrul companiei a adus multe noutăți la toate nivelurile. Însă, ultimele evenimente în care a fost implicat Horner și modul în care însuși directorul echipei modelează echipa cu sprijinul investitorilor, nu pare a fi în concordanță cu planurile multora dintre cei care decid să-și facă bagajele. Printre aceștia se numără și Newey.
Opțiunile realiste pentru viitorul lui Adrian Newey sunt două. În ambele cazuri, au același scop: să creeze monoposturi câștigătoare, capabile să învingă concurența pe circuit. Cei care i-au citit biografia, publicată în urmă cu câțiva ani, au făcut cunoștință cu un Newey deosebit de atașat de lumea anglo-saxonă, care s-a dovedit a fi pentru el un fel de zonă de confort din care nu a vrut să iasă până acum, cu excepția primei părți a carierei în care a lucrat în State. Dar ce opțiuni are pe masă? În principal două.
Prima opțiune: Aston Martin.
Marca britanică este foarte serioasă, iar Lawrence Stroll a făcut o megaofertă pentru a-l aduce pe Adrian Newey la Silverstone. Se zvonește că ar fi vorba de o ofertă de 25 de milioane de dolari pe sezon, față de cele 9 milioane pe care le primește în prezent la Red Bull. Dar, la vârsta lui și cu o astfel de carieră, banii nu contează atât de mult. Adrian ar putea accepta această nouă provocare fără să-și întrerupă viața sa și a familiei sale, mutându-și biroul cu puțin peste treizeci de kilometri, din Milton Keynes la Silverstone. Ar fi o alegere pe cât de stimulantă, pe atât de liniștită, deoarece ar continua să lucreze într-un mediu apropiat din punct de vedere cultural de cel actual. L-ar aștepta, de asemenea, un Fernando Alonso în mare formă și – din 2026 – un partener de motoare cu care a reușit performanțe mari, și anume Honda.
A doua opțiune: Ferrari.
Există însă o altă opțiune, mult mai sugestivă din multe puncte de vedere, care l-ar putea determina pe Adrian Newey să părăsească temporar Anglia pentru a se muta în Italia, cedând astfel insistențelor Scuderiei Ferrari. De-a lungul carierei sale a avut discuții preliminare – în două ocazii diferite – dar acestea nu l-au convins pe Adrian să îmbrace roșu. Acum, având în vedere și sosirea lui Lewis Hamilton, lucrurile s-ar putea schimba. Newey ar putea ceda tentației de a încerca să își încheie cariera aducând înapoi la Ferrari un titlu mondial care lipsește cu desăvârșire de șaisprezece ani și pe care l-ar câștiga cu italienii. Aceștia au încercat deja în ultimele luni să îl convingă și pe colegul lui, Pierre Waché să se alăture echipei. Ce va decide el? Vom afla în scurt timp.
Foto: Red Bull