Aer de IRC

Aflat la un pas de intrarea în calendarul IRC, Raliul Sibiului trebuia să fie una dintre cele bine puse la punct etape ale Campionatului Național de Raliuri Dunlop. Evenimentele nu au lipsit dar, din păcate, nu au fost dintre cele mai fericite. 

Prima etapă pe macadam a sezonului 2011 a Campionatului Național de Raliuri Dunlop era considerată de majoritatea piloților angrenați în competiție ca fiind cea mai spectaculoasă din calendarul competițional. Victoria era vânată de mai multe echipaje, punctele de la Sibiu fiind foarte importante în economia campionatului.

Pe lângă piloții angrenați în întrecerea internă, la start s-au aliniat și doi invitați surpriză. Astfel, Citroen Romania, în calitate de partener al evenimentului, l-a adus ca invitat special pe Simone Campedelli, pilot oficial Citroen Racing, care urma să aducă pentru prima dată în România un automobil DS3 R3. Și Cupa Dacia a avut o prezență de marcă la start, fostul alergător în campionatul mondial de raliuri, francezul Francois Delecour, urcând la comenzile unei Dacia Logan.

Raliul a debutat în mod tradițional cu Super Speciala de pe circuitul de autocros din Sibiu.

Proba a fost câștigată de Valentin Porcișteanu, care-și dezvăluia din start intențiile de victorie, mai ales că avea de apărat blazonul de lider, la acel moment, al campionatului.

El a fost urmat de Gergo Szabo, Marco Tempestini, Bogdan Marișca, în vreme ce pe locul cinci s-a situat Simone Campedelli. În mod inedit pentru raliurile organizate în România, ziua de vineri nu s-a încheiat cu Super Speciala, ci a continuat cu încă patru probe, două dintre ele desfășurându-se în regim de noapte.

După proba spectacol au urmat două treceri pe Dobârca, ambele fiind trecute în contul lui Gergo Szabo, care se instala astfel la conducerea raliului, urmat de Marișca la 8,2 secunde și de Porcișteanu la fix 9 secunde. Dominația lui Szabo a continuat și pe prima probă de  noapte, Păltiniș, unde publicul numeros a făcut dovada popularității de care se bucură raliurile în zona Sibiului.

Surpriza invitatului a urmat poate cea mai populară probă de la Sibiu. Speciala Șanta parcursă în regim de noapte. Acolo s-a consemnat și prima surpriză a competiției. Cu o evoluție spectaculoasă și foarte eficientă pe coborâre italianul Simone Campedelli a terminat victorios pe Șanta, chiar dacă evolua pe o mașină cu două roți motrice. În spatele său au terminat Porcișteanu, Marișca și Szabo.

Ziua de sâmbătă a început cu două treceri pe proba Crinți.

Profitând de problemele lui Porcișteanu, a cărui motor nu funcționa în parametri, Szabo s-a impus pe prima trecere, cu un avans de 9,9 secunde în fața acestuia. A doua trecere a consemnat probleme atât pentru Porcișteanu, dar și pentru Edwin Keleti (trădat de transmisie) sau pentru Campedelli, care a pierdut timp prețios cu o pană de cauciuc.

În aceste condiții proba i-a revenit lui Tempestini, urmat de Szabo, Marișca, Porcișteanu și Gârtofan. După șapte probe speciale, lider în Raliul Sibiului era Gergo Szabo, cu un avans de 37 de secunde în fața lui Porcișteanu și de 50,6 secunde în fața lui Marișca. La pândă stăteau Tempestini și Gârtofan, plasați pe locurile patru și cinci.

Tempestini și-a continuat evoluția entuziasmantă și pe parcursul probei a opta, reușind încă o victorie.

Proba Specială 9 a însemnat reeditarea probei Șanta, de această dată pe timp de zi. Ca și la prima trecere, când a produs o mare surpriză, Campedelli a mers cel mai bine, reușind încă o victorie pentru Citroen DS3 R3.

Următoarea probă i-a revenit lui Tempestini, dar bătălia finală avea să se dea pe PS 11, ultima trecere pe Șanta. Din păcate, pătrunderea unui motociclist pe traseu a provocat un incident a cărui victimă a fost Valentin Porcișteanu. După impactul cu motociclistul, Vali a fost nevoit să abandoneze, pierzând astfel puncte esențiale în economia campionatului.

Următorul pilot aflat pe traseu după Porcișteanu, Bogdan Marișca a greșit, ieșind în decor și trecând încă un abandon în cont. În situația dată, proba a fost anulată, raliul terminându-se cu Gergo Szabo pe prima poziție. Pentru a completa o cursă nebună, în urma unei contestații depuse de Dan Gârtofan, Szabo a fost exclus din raliu pentru efectuarea unui service interzis.

Pentru că pilotul maghiar a depus o contestație la decizia comisarilor sportivi, premierea s-a efectuat cu el pe prima treaptă a podiumului. La câteva zile distanță, apelul făcut de maghiar a fost respins de către comisiile federației, astfel încât clasamentul final în Raliul Sibiului 2011 a fost: locul 1 Marco Tempestini/Dorin Pulpea (Peugeot 207 S2000), locul 2 Dan Gârtofan/Mihai Lăzărescu (Subaru Impreza) și locul 3, marea surpriză, Simone Campedelli/Danilo Fappani (Citroen DS3 R3).

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top