Producătorul italian de anvelope Pirelli, prezent şi pe piaţa din România, a realizat, anul trecut, un profit operaţional de 926,6 milioane euro, în creştere cu 9,7% comparativ cu 2016, în condiţiile în care afacerile a crescut cu 7,6% până la 5,3 miliarde euro, iar profitul net a avansat până la 175,7 milioane euro, de la 147,6 milioane euro în 2016.
Pentru 2018, compania a estimat că profitul său operaţional va creşte cu cel puţin 8%, în condiţiile în care intenţionează să majoreze ponderea ocupată de anvelopele premium până la 60% din vânzările sale.
Pirelli s-a specializat pe producţia de pneuri pentru echipele de Formula 1 şi producătorii de automobile premium, o activitate care oferă marje de profit ridicate, după preluarea sa de către grupul China National Chemical Corp (ChemChina) în 2015.
Anul trecut, categoria de pneuri premium a fost responsabilă pentru 57,5% din cifra de afaceri a grupului italian, iar în acest an Pirelli intenţionează să majoreze ponderea ocupată de anvelopele premium până la 60% din vânzări.
Grupul Pirelli a intrat în România în anul 2004, când a înfiinţat compania “Pirelli Tyres România”. De atunci şi până în prezent a investit 555 milioane de euro şi a creat peste 2.200 de locuri de muncă.
Construcţia fabricii de anvelope de la Slatina este un proiect greenfield început în 2005, iar primele anvelope au fost fabricate în 2006. Pirelli va investi aproximativ 200 de milioane de euro până în anul 2021 la Polul Industrial din Slatina, iar noul plan de investiţii va creşte capacitatea anuală de producţie de la 10 milioane la 15 milioane de unităţi şi va crea noi locuri de muncă.