Africa Eco Race: Ultima înfruntare în Maroc

Etapa cu numărul 5 din Africa Eco Race – The Race to Dakar, Fort Chacal-Dakhla, a avut o lungime totală de 631 km, din care 436 de specială. A fost ultima probă pe pământ marocan, iar concurenții au avut parte de un traseu 100% nou, extrem de rapid, catalogat de organizatori drept o încercare pentru mecanici și navigatori și o plăcere pentru piloți.

Africa Eco Race

La categoria auto am asistat la un nou succes al rușilor Vasiliev-Jilțov, care au izbutit o viteză medie de 145 km/h și s-au impus cu un avans de 6:12 în fața francezilor Mathieu Serradori și Fabian Lurquin (MCM), secondanții lor și în clasamentul general. Astfel, înainte de probele din Mauritania, diferența dintre cele două echipaje este de 16:35. Locul 3 în această etapă a fost obținuute de Patrick Martin-Didier Bigot (FRA/ Mercedes), în timp ce Pascal Thomasse – Pascal Larroque (FRA/OPTIMUS), cei care ocupă ultima treaptă a podiumului general, n-au reușit decât al șaselea timp și sunt acum la 1h 25:2 de lideri.

La secțiunea moto, Pal Anders Ullevalseter (NOR / KTM) a obținut cel mai bun timp, fiind cu patru minute mai rapid decât italianul Paolo Ceci. Ullevalseter a pornit ultimul, după ce a abandonat pe speciala din ziua a patra, incidentul scoțându-l de altfel din lupta pentru victorie. Lider rămâne Ceci, care a dus la fix 59 de minute diferența față de al doilea clasat, Luis Oliveira (POR/YAMAHA), în timp ce locul 3 este ocupat în continuare de compatriotul său, Rui Oliveira, care aleargă tot pe Yamaha, acesta fiind la 2 h 41:30 de Ceci.

Echipajul Transcarpatic Rally Raid, compus din Claudiu Barbu și Paul Spiridon, ocupă locul 6 în ierarhia generală la Clasa T3 și SSV. ”A fost o etapă lungă, cu 632 de km de parcurs, din care 436 km de specială în teren nisipos. A fost o zi mai bună pentru noi, întrucât am reușit să ridicăm punctul de fierbere pentru o medie de viteză cu cel puțin 30 km/ oră mai mare. Am reușit să depășim concurenți în condiții extrem de riscante din pricina vizibilității foarte reduse provocată de praful ridicat de cei din față și am reușit astfel să avansăm puțin în clasamentul general. Încă limitați de problemele cu răcirea motorului, la finalul zilei am început să efectuăm service-ul Polarisului, în incercarea de a-l mai calibra”, a declarat Claudiu.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top