Africa Eco Race – The Race to Dakar a ajuns la etapa cu numărul 4, Assa – Fort Chacal. Cu o lungime totală de 497 km, toți contând pentru speciala cronometrată, aceasta a fost cea mai lungă probă din istoria de un deceniu a competiției.
Concurenții au ajuns din nou aproape de zona de dune Oued Draa, iar această secțiune a fost cea în care navigatorii au avut o sarcină extrem de importantă. După o scurtă secțiune rapidă, care i-a dus către zona de sud a deșertului marocan, peisajul s-a schimbat drastic. Întinderi mari de nisip, în care reperele lipseau, astfel că din nou au ieșit la rampă navigatorilor sau abilitățile de orientare ale motocicliștilor. Zonele cu dificultate maximă nu s-au oprit însă aici. În zona Oued Hamra, complet inundată anul trecut, drumurile au dispărut, astfel că sarcina concurenților a devenit aceea de a găsi căile cele mai simple pentru a ieși din această vale plină de dune. Așadar, prin lungimea și complexitatea sa, fără îndoială, această etapă a reprezentat una dintre încercările majore ale ediției din acest an. Norocul competitorilor este că după etapa a cincea urmează o zi de pauză.
La categoria auto, echipajele aflate în fruntea clasamentului general, Vasiliev-Jilțov (RUS / MINI) și Mathieu Serradori – Fabian Lurquin (FRA / MCM) s-au angajat încă din start într-o luptă extrem de intensă. Francezii au reușit să treacă în față, dar o problemă la direcție i-a obligat să cedeze supremația. Ulterior și rușii au pierdut timp din pricina a trei pene, astfel că echipajul din Hexagon le-a luat fața. Sprintul final a fost însă câștigat de ruși, care s-au impus cu un avans de 3:21 și au dus la 10:23 diferența în clasamentul general. Pascal Thomasse – Pascal Larroque (FRA / OPTIMUS) au obținut al treilea timp, același pe care-l ocupă și în clasamentul general, devansându-i pe colegii lor de la MD Rally Sport, Guillaume Gomez – François Borsotto (FRA / OPTIMUS). În ierarhia generală însă, elvețienii Remy Vauthier- Jean Brucy (OPTIMUS) reprzintă principal amenințare pentru Thomasse și Larroque, fiind la numai 3:09 distanță.
La secțiunea moto, zi extrem de rea pentru dublul câștigător al competiției, Pal Anders Ullevalseter (NOR / KTM). Șansele sale de a se impune în acest an au fost compromise după numai 100 de kilometri scurși din această etapă, atunci când din pricina unor probleme la rezervorul de combustubil a fost obligat să abandoneze. Liderul, italianul Paolo Ceci (KTM), a câștigat etapa cu un avans de 8:52 în fața lui Luis Oliveira (POR / YAMAHA) și cu 35:02 în fața compatriotului său, Simone Agazzi (Honda). Ceci are acum un avans de 43:52 în fața celui de-al doilea clasat, acesta fiind acum Oliveira. În ierarhia generală, locul 3 este ocupat de Rui Oliveira (POR/Yamaha), ecartul acestuia față de lider fiind de 2h 19:52.
Echipajul Transcarpatic Rally Raid, compus din Claudiu Barbu și Paul Spiridon, a avut parte de o nouă noapte nedormită pentru a putea remedia definitiv, alături de echipa tehnică, problemele la sistemul de răcire. ”Încă o noapte nedormită. Avem mai puțin de zece ore de somn, atât noi, cât și tehnicul, care străbate zilnic 500-700 km de legătură pentru a ajunge în bivouac. Am reconfigurat complet sistemul de răcire și doar frigul, pentru că nopțile sunt la fel de reci precum cele din România, ne-a fost sprijin. Ne vom încărca însă bateriile peste zi, solar, și ne dorim săîncepem să mergem în ritmul nostru”, a declarat Claudiu. Ei bine, au reușit, Barbu și Spiridon ocupând locul 6 în ierarhia generală la Clasa T3 și SSV.