Alfa Romeo 33 Stradale, model 2024

Alfa Romeo 33 Stradale AutoExpert.ro

Ce ușurare să vezi că Alfa Romeo nu s-a domesticit! Italienii readuc la viață celebrul supercar al anilor ’60, reinterpretându-l după canoanele anului 2023. Alfa Romeo 33 Stradale va fi produs în 33 de exemplare. Toate au fost deja vândute.

Artă în mișcare. Și ce artă, și ce mișcare! Italienii au încercat să rămână cât mai fideli originalului, în special la design și la dinamică. Deci, de unde s-a pornit?

Modelul original Alfa Romeo 33 Stradale a fost produs între 1967 și ’69. Cântărea doar 700 kg și era animat de un V8 de 2.0 litri. În timpul producției, a deținut recordul la sprintul pe 1 km cu start de pe loc (24 s). Accelerația 0-100 km/h dura mai puțin de 6 s. Viteza maximă? 260 km/h, timp în care vilbrochenul se învârtea cu 10.000 rpm. O nebunie tipic italiană.

Alfa Romeo 33 Stradale model 2024 – ce e nou?

 

Evident, totul. Sunt disponibile două motoare, la alegere. Cel pe benzină este un V6 twin-turbo, de 3.0 litri, ce ”sare” de 620 CP. Este cuplat la o cutie cu dublu ambreiaj și 8 trepte și transmite puterea punții din spate. Un diferențial electronic cu limitare a alunecării are în grijă menținerea aderenței. Plasat longitudinal în centrul mașinii, propulsorul permite o accelerație 0-100 km/h în mai puțin de 3 s și o viteză maximă de 333 km/h. Două moduri de rulare sunt disponibile: Strada și Pista.

Versiunea electrică vine cu un motor de peste 750 CP. Are o autonomie declarată de 450 km (WLTP).

Monococă rigidă și ușoară

 

Structură de rezistență din aluminiu, monococă din fibră de carbon. Alfa Romeo n-a făcut economie la 33 Stradale. Pe lângă ele, plafonul este confecționat din carbon, la fel și ramele geamurilor. Luneta este realizată din policarbonat. Suspensia este realizată după o schemă dezvoltată de specialiștii mărcii și are câte două brațe pe fiecare roată și un concept cu axe virtuale de virare. Acestea folosesc brațe întrerupte, mai complexe și care asigură un control evident mai bun decât schema clasică, cu axe fixe de virare.

Există și un sistem hidraulic care ridică cu 5 cm nasul mașinii pentru a facilita trecerea peste obstacole, la viteze mici. La capătul celălalt, butonul Quadrifoglio permite activarea funcției Fast Start (Partenza Veloce). Sistemul de frânare brake-by-wire asigură o distanță de oprire 100-0 km/h în mai puțin de 33 m. Elementele de fricțiune sunt realizate din aliaj carbon-ceramic.

Citește pe AutoExpertTest cu Alfa Romeo Giulia 💡

Toate reglajele sunt rezultatul testelor de pe pista Alfa Romeo din Arese, cu pilotul de Formula 1 Valtteri Bottas la volan.

Designul exterior nu are nevoie de descrieri sau explicații. Este fabulos, indiferent de unghiul și distanța de la care îl privești. Cx-ul de 0,375 este obținut fără a utiliza sisteme aerodinamice active. Este o valoare extrem de mică, ținând cont că bipostul trebuie să păstreze aderența inclusiv la virajele lente, unde e nevoie de apăsare puternică, care afectează aerodinamica la viteze mari.

La interior sunt disponibile două ambianțe, Tributo și Alfa Corse. Prima este dedicată predecesorului din anii ’60, a doua reprezintă cea mai sportivă expresie a stilului Alfa.

Alfa Romeo 33 Stradale va fi asamblat în 33 de exemplare. Toate au fost deja vândute. Prețul unui exemplar nu a fost comunicat oficial, dar se speculează valori de aproximativ 1,7 mil. euro, fără taxe.

via Alfa Romeo

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top