Noul Multiair este o motorizare potrivită atât caracterului sportiv al mărcii cât și cerințelor specifice mediului urban.
- Unul dintre cele mai reusite propulsoare turbo de litraj mic
- spatiu interior peste concurenta
- Unele materiale plastice preluat de pe Grande Punto
- directia putea oferi mai mult feedback
Noua generaţie de motoare, din care face parte şi unitatea de 1.4l prezentă la modelul testat, este denumită Multiair. Această denumire relevă cunoscătorilor faptul că sub capotă se află un agregat ce dispune de distribuţia variabilă dezvoltată de Fiat. Pe scurt, sistemul permite obţinerea unui amestec carburant optim pe întreaga plăjă de turaţii la care funcţionează motorul.
Odată cu reducerea emisiilor de noxe a scăzut şi consumul de combustibil, lucru ce va fi resimţit imediat de posesori. Chiar dacă nu a devenit un etalon în materie, faptul că în oraş computerul de bord nu a indicat un consum mediu peste 10 l/100 km este satisfăcător, în special dacă ţinem cont că MiTo este un automobil cu pretenţii sportive.
Cum este noul motor?
În primul rând are un sunet plăcut, asemănător cu cel al motoarelor Alfa Romeo produse prin anii 90. Dacă sunteţi fani ai mărcii, sunt sigur că vă amintiţi timbrul gros al motoarelor, ce se datora ecoului format în galeria de admisie, atunci când filtrul de aer era curat (sau nou). Este o semnătură ce aduce bucurie celor „muşcaţi” de automobil, adică celor care recunosc un diesel clasic Mercedes sau un benzinar BMW cu tacheţii lăsaţi mai liber, limitându-mă la doar două exemple.
Revenind la oile noastre, menţionez faptul că cei 135 CP dezvoltaţi de unitatea 1.4 Multiair sunt suficienţi pentru a imprima un caracter sportiv mezinului Alfa Romeo. Reprizele de acceleraţie sunt energice, iar toate laudele aduse distribuţiei variabile nu sunt doar o păcăleală a minţilor axate pe marketing. Cuplul este întradevăr livrat liniar şi cele 8,4 secunde necesare pentru a ajunge la 100 km/h cu start de pe loc se traduc prin senzaţii plăcute pe un traseu virajat.
Singurul lucru pe care îl putem considera un dezavantaj este etajarea cutiei în cinci trepte, dar pentru că motorul nu devine zgomotos la viteze de autostradă, nu primește puncte de penalizare.
Date tehnice: | Alfa Romeo MiTo |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 TB MultiAir |
Nr. usi/locuri | 3/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1135/1695 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4065/1720/1455 |
Ampatament | 2510 |
Volum portbagaj [l] | 270 (950) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 TB MultiAir |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1368 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 99(135)/5000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 180/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 207 |
0-100 km/h [s] | 8.4 |
Consum urban/extra/mixt | 7.4/4.5/5.6 |
Emisii CO2 [g/km] | 129 |