Doi mari producători auto, rivali de tradiție, joacă de acum în aceeași echipă. Toyota și Suzuki au bătut palma. Cei doi constructori auto anunță formarea unei alianțe.
Toyota cumpără 4,94% din acțiunile Suzuki, cotate la 96 de miliarde de yeni (aproximativ 900 de milioane de euro). Suzuki va achiziționa 0,2% din acțiunile Toyota, care echivalează cu aproxiamtiv 48 de miliarde de yeni.
Nu este însă primul pas către o alianță al celor doi constructori. În urmă cu doi ani, aceștia și-au unit forțele pentru a construi mașini electrice rezervate exclusiv pieței indiene.
Test drive Toyota Corolla – Rețeta de sushi
“Intenționăm să obținem o creștere sustenabilă, depășind provocările sectorului auto, construit și consolidând relațiile noastre de colaborare în noi domenii, în timp ce vom continua să fim rivali”, spun, într-o declarație comună, cei doi constructori.
Alianța va presupune o colaborare în direcția electrificării, în timp ce Suzuki va oferi motoarele dezvoltate de companie pentru modelele de clasă mică și pentru modelele compacte.
Primele produse ale noii alianțe vor fi două modele hibride cu logo-ul Suzuki, dedicate pieței europene, care vor prelua soluțiile tehnice de la RAV4 și Corolla Touring Sport. Toyota pune la bătaie capacitateea proprie de producție și va construi motoare Suzuki în uzina sa din Polonia.
Toyota deține deja brand-urile Daihatsu și Hino Motors, dar și 16% din Subaru și 5% din Mazda, alături de care va construi vehicule electrice, în uzina din Statele Unite.