Alonso la cea de-a treia victorie a sezonului

Fernando Alonso

Pilotul Ferrari, Fernando Alonso a transformat pole-position-ul obtinut la Hockenheim in cea de-a treia victorie de anul acesta, marindu-si avansul si in fruntea clasamentului general.

A fost de asemenea cea de-a 22-a clasare consecutive in puncte a spaniolului. Alonso a mers pe o strategie cu doua opriri controland autoritar cursa, singurul moment cand a pierdut sefia fiind pe parcursul pit-stop-urilor. Pilotul Red Bull, Sebastian Vettel l-a depasit pe Jenson Button de la McLaren, cu doua tururi inainte de final, urcand pe pozitia secunda, intr-un finial de cursa foarte strans.

Dupa o sesiune de calificari derulata pe ploaie si pista uda, pilotii au avut libertatea de a porni in cursa fie pe pneurile medii P Zero Alb, fie pe cele soft, P Zero Galben: cele doua compozitii fiind nominalizate pentru Marele Premiu al Germaniei. Primii 10 clasati, condusi de pilotul Ferrari, Fernando Alonso, au pornit pe pneuri soft si doar cinci pe medii: Kamui Kobayashi de la Sauber, Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso, Nico Rosberg de la Mercedes (care a pornit de pe pozitia a 21-a ca urmare a unei penalizari pentru schimbarea cutiei de viteze) si cei doi piloti Marussia, Timo Glock si Charles Pic.

Alonso s-a mentinut la conducerea cursei inca de la inceput, in timp ce strategia aleasa l-a facut pe Jenson Button sa urce o pozitie la cea de-a treia si ultima oprire in turul 40, cand a oprit cu un tur mai devreme decat Alonso si Vettel, pentru ultimul set de medii. Cei doi lideri au reactionat oprind un tur mai tarziu pentru a schimba pe aceeasi compozitie, dar turul avans a lui Button a fost suficient de rapid pentru a-l depasi pe Vettel si a urca pe 2. Oricum, Vettel l-a depasit ulterior pe Button printr-o manevra geniala in ultimele tururi.

Coechipierul lui Button, Lewis Hamilton a fost mai putin norocos: dupa o pana cauzata de debriuri, Hamilton a facut un pit-stop foarte devreme si a revenit in urma plutonului, indepartandu-se astfel de primii concurenti. El a beneficiat insa de anvelopele noi depasind liderii – care optasera pentru o strategie diferita – chiar dupa ce a facut pit-stop-ul, in ciuda faptului ca era cu un tur in urma.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top