Alpine prezintă conceptul A390 Beta

A390 Beta AutoExpert

Alpine, marca sport a Grupului Renault, a prezentat conceptul A390 Beta, un crossover complet electric conceput pentru a concura cu Porsche Macan și Tesla Model Y. Acest „fastback sportiv” urmează să intre în producție în 2025, deși termenele specifice rămân neconfirmate.

 

A390 va dispune de tracțiune integrală asigurată de trei motoare electrice – două în spate și unul în față – care utilizează vectorizarea activă a cuplului pentru performanțe sporite. Acesta va fi echipat cu baterii de înaltă performanță provenite de la startup-ul francez Verkor.

A390 Beta AutoExpert

În cadrul unui eveniment media la Paris, Alpine s-a abținut de la a împărtăși specificații tehnice detaliate. A390 este următorul model după hot hatchback-ul A290, bazat pe micul EV Renault 5, care va fi lansat în această toamnă.

Noua gamă va include un coupe sportiv, A110, disponibil atât cu sisteme de propulsie electrice, cât și cu motor cu combustie, așteptat în 2026 sau 2027. A110 va avea și o versiune decapotabilă și un model 2+2 cunoscut sub numele de A310. În plus, Alpine intenționează să introducă două vehicule mai mari până în 2028, ceea ce ar putea marca intrarea sa pe piața americană înainte de 2030.

Dezvăluit pe 11 octombrie și programat să debuteze la Salonul Auto de la Paris din 2024, se spune că A390 Beta prezintă „85 %” din exteriorul modelului de serie. Potrivit lui Sovany Ang, vicepreședintele Alpine pentru performanța produsului, vehiculul de serie se va conduce ca A110, în ciuda dimensiunilor sale mai mari, și este descris ca o „mașină de curse în costum”.

A390 Beta AutoExpert

Măsurând 4.700 mm în lungime, A390 se bazează pe o versiune modificată a platformei AmpR Medium a Grupului Renault, utilizată în prezent pentru SUV-ul electric compact Renault Scenic. A390 își propune să rivalizeze cu Porsche Macan (4.800 mm) și Tesla Model Y (4.750 mm), împreună cu Audi Q4 Sportback E-Tron (4.600 mm).

Antony Villain, șeful de design al Alpine, a subliniat „dualitatea” conceptului, inspirându-se din peisajele montane. Designul combină elemente ascuțite cu suprafețe netede, semănând cu stâncile și zăpada. Silueta sa laterală aerodinamică oferă un flux continuu de la parbriz la baza fastback-ului, optimizând atât funcționalitatea, cât și aerodinamica.

În timp ce reia forma fastback a modelului A110, A390 introduce o nouă semnătură luminoasă pe care Alpine o compară cu o „cometă care străpunge atmosfera”. Accentul pus pe aerodinamica funcțională include prize laterale largi și un difuzor spate, cu o bandă luminoasă iluminată inovatoare care se extinde cu 80 mm pentru a îmbunătăți aerodinamica.

A390 Beta AutoExpert

La interior, conceptul are un cockpit inspirat din Formula 1, cu scaune scoică, un volan compact și un buton unic „OV” pentru depășiri. Designul include uși care se deschid în direcții opuse și elimină montanții B pentru o senzație mai aerisită. Scaunele din față sunt orientate spre cele de curse, în timp ce bancheta este proiectată pentru confort, amintind de zăpadă. Producția va avea loc la fabrica istorică Alpine din Dieppe, Franța, cu motoare construite în Cleon și baterii asamblate în Douai.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Deschidere test stabilitate Alfa Romeo Stelvio

Test de stabilitate – Curbe periculoase

Probelor de dinamică pe care le realizăm, de obicei, pe pista noastră din Vairano, le adăugăm azi unul extrem de provocator: schimbarea

Scroll to Top