În sfârșit, cineva profită de libertatea cvasi-totală oferită de mediul virtual al celebrului joc GT6 și creează un concept despre care e greu să vorbești fără să aduci în discuție McLaren Stirling Moss și OZN-urile.
Alpine aniversează 60 de ani de la data înființării companiei, ocazie cu care a primit ocazia de a crea un concept pentru jocul Gran Turismo® 6 de pe platforma PlayStation® 3. La fel ca și la celelalte mărci invitate să facă același lucru, conceptul se numește Vision Gran Turismo și… arată așa cum poți vedea și singur.
E destul de greu să descrii Alpine Vision GT drept o mașină. E o mașină în aceeași măsură în care berea este apă – au niște elemente comune, dar una dintre ele este o formă distilată superioară celeilalte. Conceptul propus de Alpine face orice altă mașină creată până acum să nu pară altceva decât un oribil compromis făcut în fața practicității.
Alpine Vision GT a fost realizat în urma unui concurs în interiorul companiei care a cuprins în jur de 15 propuneri diferite. În cele din urmă, designul lui Victor Sfiazof a fost ales și toată lumea, de la ingineri și până la reprezentanții Polyphony Digital, producătorii seriei Gran Turismo, s-a pus pe treabă. La mai puțin de un an, versiunea digitală era deja gata, cu tot cu parametrii tehnici și de performanță, despre care Alpine spune că, în spiritul mărcii, au fost gândiți pentru a maximiza plăcerea condusului.
Mașina asta respiră curse, ceea ce n-ar trebui să ne mire dat fiind domeniul de expertiză Alpine. Marca subsidiară Renault se pregătește de zor pentru o relansare în anul 2016 când se zvonește că va lansa o nouă mașină sport. Detaliile sunt ca și inexistente dar, dacă-ți vine să crezi, cineva a spus că unele elemente de design de la Vision GT s-ar putea să ajungă și pe modelul de producție.
Mai mult ca sigur nu e vorba despre frânele aerodinamice hidraulice care se extind în lateralul mașinii, dezvelind pe spatele lor și o pereche de stopuri. Nici partea posterioară a mașinii care arată ca o lalea desfăcută, lăsând parțial la vedere suspensiile, nu pare a fi cel mai probabil candidat pentru a vedea lumina zilei pe o mașină de stradă.
Păi și ce mai rămâne? Dacă ar fi să alegem, am paria pe partea din față a mașinii, dar nu te aștepta nici acolo la o asemănare izbitoare, ci mai degrabă la niște trimiteri vagi către liniile lui Vision GT.
Dacă vrei să vezi această ultimă creație a designerilor Alpine, nu e musai să-ți cumperi o consolă și jocul cu pricina pentru că există și o copie la scară reală construită de francezi și prezentată în luna ianuarie a anului acesta la Paris. Acum, care variantă e mai puțin costisitoare și mai inteligentă pe termen lung, numai tu poți să știi.