Ce poate fi mai incitant decat un test cu un M de la BMW? Un test cu toata gama M sau, pe scurt – M Drive Tour by BMW!
M Drive Tour suna atat de bine incat imi vine sa pronunt aceasta sintagma la fiecare trei cuvinte. Este evenimentul la care BMW aliniaza la start pe cei mai buni dintre cei buni – modelele M de la fiecare clasa. M Drive Tour 2011 a ajuns si in Romania, iar noi am avut ocazia sa punem la treaba artileria grea, unde altundeva decat pe un aerodrom, si alaturi de cine altcineva decat Claudiu David, instructorul BMW cu cel mai mare punctaj din ultimii 30 de ani la testele organizate de producator in Europa.
Ma despart 64 de km de locul unde iadul coboara pe pamant, transmisiile tuna si fulgera, iar combustibilul si gumele sunt arse la unison. Gasesc cu usurinta locatia – aerodromul Alexeni – adusa parca din filmele cu rascumparari: eu aducand emotii in schimbul adrenalinei livrate in cote alarmante. Tabloul contine beton cat vezi cu ochii, jaloane si M-urile aruncate ostentativ. Sunt de diferite calibre, pornind de la noutatea absoluta, Seria 1 M, si continuand cu M3, X5 M si X6 M.
Fiecare are cate ceva de spus, iar cuvantul le este dat in cadrul a trei probe: “Irregular slalom”, “Ring Taxi” şi “Drifting in a Circle”. Am fost impartiti pe grupe si s-a dat liber la distractie. Am inceput cu “Drifting in a Circle”, locul unde am pus la treaba un M3 editie limitata, Carbon Edition Frozen Grey, dar care are la baza acelasi V8 de 420 CP si un apetit pentru cerculete greu se stapanit. Si, fiind un domn, nu l-am putut refuza.
Ne-a invartit atat cu electonica On, cat si in modul M sau cu DSC-ul Off, schimbarile simtindu-se la fiecare apasare de buton. A urmat proba “Ring Taxi”, in cadrul careia am ocupat scaunul din dreapta dintr-un Seria 1 M care dezvolta 340 CP si 0-100 km/h in numai 4,9 secunde, la volan aflandu-se Claudiu David. Rezultatul?! Plecari in gaz, viraje negociate cu 140-160 km/h, asuprit anvelope, pedepsit pedala de frana si un apel contra apel demn de Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Ultima proda, dar si cea mai solicitanta, “Irregular slalom”, a scos pilotul din noi si timpii din celula de start. Un mini circuit, toate M-urile la dispozitie si cat mai putine jaloane de doborat. Minutele pareau secunde, iar volanul gros avea de suferit la fiecare acceleratie sau franare. Chiar si acum, la mai bine de cateva zile de la M Drive Tour, piciorul drept apasa mai hotarat. O sa-si revina oare sau asteapta primavara lui 2012?