2020 ar putea reprezenta un reviriment pentru Citroen în WRC. Andreas Mikkelsen va pilota un C3 WRC pentru echipa privată Sainteloc, dar ar putea avea și un avantaj…
Dar, nu este exact ceea ce credeți. După ce a fost disponibilizat de Hyundai, Andreas Mikkelsen se reîntoarce în WRC la volanul unui Citroen C3 WRC pentru prina dată din 2017.
Andreas Mikkelsen a câștigat Sibiu Rally în 2012
De data aceasta însă, mașina franceză va fi gestionată de echipa privată franceză Sainteloc și va purta culorile negru-galben-negru care reflectă noul job al lui Mikkelsen: pilot de teste în vederea dezvoltării noilor pneuri Pirelli pentru WRC;
Pirelli va deveni unic furnizor din 2021, până la finalul lui 2023.
Astfel, pilotul norvegian va fi singurul care va avea deja o bogată experiență în dezvoltarea și utilizarea noilor pneuri, ceea ce îi va aduce și o importantă plus valoare pe piața piloților care caută un loc într-o echipă oficială începând de anul viitor.
El ar putea veni chiar și cu un sponsor propriu, dacă oportunitatea i se va arăta. Astfel, pilotul de 31 de ani pare să aibă un viitor asigurat în WRC. El are oricum la activ trei victorii și trei clasări pe podium (locul 3). Astfel, cu „echipamentul” potrivit poate aduce rezultate oricărei echipe care îi dorește serviciile.
Ar putea beneficia Mikkelsen de avantajul de a fi pilot de teste Pirelli?
Dacă este sau nu Citroen C3 WRC „echipamentul” perfect, reprezintă rămâne de văzut: nu a fost un model apreciat de majoritatea piloților care l-au pilot, obținând cu greu doar șase victorii în trei sezoane, cât a fost utilizat de uzină.
Dar, eliberate de dogmele inginerilor de uzină, WRC-urile care au fost inițial considerate ca fiind fără speranță, au strălucit uneori în mâinele unor piloți privați, Peugeot 307 WRC fiind un exemplu în acest sens.
Iar, C3 ar putea fi foarte competitiv cu noile pneuri Pirelli în 2021, înainte ca regulamentul să se schimbe dramatic pentru 2022.
Ar putea reprezenta oare 2020 o încălzire pentru o triumfătoare campanie privată cu Citroen și Mikkelsen anul viitor?
Ar fi frumos ca să se întâmple astfel, dar realitatea ne poate contrazice.
Dacă testezi pneurile pentru anul viitor, ar fi nedrept să oferi oricărui constructor sau pilot un astfel de avantaj clar. Astfel, Citroen și Mikkelsen au fost clar o alegere evidentă.
Dar dacă vor dori să beneficieze de avantajul acestei situații în viitor, atunci asta va depinde exclusiv de ei…