APIA: Românii cumpără tot mai multe mașini electrificate

hyundai-kona-electric-facelift-5-autoexpert.ro APIA

Cu o piață auto care se află în scădere după primele trei luni ale anului, zona mașinilor electrificate continuă să crească. În trimestrul I din 2021 au fost înmatriculate 2.496 astfel de automobile.

Raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) pentru primul trimestru al anului 2021 arată că zona autoturismelor electrificate, care include mașini 100% electrice, hibride cu încărcare la priză (plug-in hybrid) și hibride fără încărcare din surse externe (full hybrid) a ajuns să ocupe 12,2% din totalul înmatriculărilor de automobile noi.

Grație înmatriculării a 2.496 astfel de mașini, cota de piață a acestora a devenit de 2,2 ori mai mare decât cea pe deținută în perioada ianuarie – martie 2020 (5,5%).

APIA notează că. la fel ca în 2020, „când, deși s-a înregistrat o contracție importantă a achizițiilor de autoturisme, cele «verzi» au performat, și în 2021 acestea rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 65% comparativ cu perioda similară a anului trecut. Si mai important este faptul că ele dețin, în luna martie, o cotă de piață de 10,7%, iar după după trei luni din 2021, 12,2% față de doar 5,5%, cât era în perioada similară din 2020”.

Din totalul mașinilor electrificate, 414, adică 52,2%, sunt full electrice (BEV), 360 sunt plug-in hybrid (PHEV), iar 1.722 sunt full hybrid (HEV).

În cazul mașinilor 100% electrice, mărcile cu cele mai mari vânzări în trimestrul I au fost Volkswagen (123 unități), Peugeot (47 unități) și BMW (40 unități). Vehiculele hibride cu încărcare la priză (PHEV) au ca lider al segmentului marca Volvo, cu 73 de unități, urmată de Mercedes-Benz (70 unități) și BMW (59 unități).

În cazul hibridelor fără încărcare la priză (HEV), clasamentul este condus de Toyota, cu 1.422 de unități, pe locul secund clasându-se în acest an Hyundai, cu 178 unități, iar pe trei Ford, cu 44 de unități.

– Piața auto europeană crește, dar România rămâne pe trend descendent
– Vânzările Dacia pe piața europeană au crescut cu 7% în primul trimestru

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top