Una din cinci mașini înmatriculate în 2023 în România este electrică sau hibridă

stații de încărcare mașini electrice ACEA Germania APIA ACAROM

Raportul APIA privind înmatriculările de autoturisme din primele două luni ale anului 2023 arată o majorare cu 99,7% a segmentului mașinilor electrice, până la 8,6% din piața românească.

Datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) arată că „în primele două luni din acest an, motorizările alimentate cu benzină înregistrează o scădere cu 0,5% puncte procentuale față perioada similară din 2022, ajungând astfel la o pondere de 66,8% din piață. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere cu 2,7% puncte procentuale față de 2022 și dețin o cotă de 12,6% din total”.

Mai exact, dacă în perioada ianuarie – februarie din 2022 erau înmatriculate în România 11.951 de mașini alimentate cu benzină (67,3% din piață), în intervalul similar din acest an au intrat în circulație 16.357 astfel de vehicule, reprezentând 66,8% din totalul pieței.

De asemenea, dacă în primele două luni din 2022 erau înmatriculate la noi 2.721 vehicule diesel (15,3% din piață), în acest an numărul acestora a urcat la 3.080, însă cota lor de piață s-a redus la 12,6%.

Ca urmare a scăderii cotelor de piață ale mașinilor alimentate cu benzină și motorină, cea a autoturismelor 100% electrice și hibride a urcat de la 17,4% în 2022 până la 20,6% în acest an. În total au fost înmatriculate în România 5.035 mașini care se pot deplasa complet electric.

Cum, în total, au fost înmatriculate în România în primele două luni din acest an 24.472 de autoturisme, iar cele electrificate (100% electrice, PHEV și HEV) reprezintă 5.035 dintre ele, rezultă că una din cinci mașini noi intrate în circulație în 2023 a fost 100% electrică sau hibridă.

Dacia domină la 100% electrice, Toyota la full hybrid

Ca și în clasamentul general, acolo unde mașinile Dacia ocupă prima poziție la distanță mare de urmăritori, în cel al autoturismelor 100% electrice marca românească deținută de grupul Renault este lider autoritar.

Conform datelor APIA, în ianuarie – februarie 2023 au fost înmatriculate marca 560 de unități Dacia electrice, 104 Volkswagen, tot 104 Renault, 52 Tesla și 36 BMW. Toto 36 au fost și mașinile electrice Mercedes-Benz intrate în circulație.

Clasamentul pe modele are pe primul loc Dacia Spring (1.057 unități și o creștere de 235,6% față de aceeaşi perioadă a anului precedent), model urmat de Renault Megane e-Tech Electric (151 unități, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen e-UP! (149 unități, creștere de 175,9%), Tesla Model 3 (63 unități, în scădere cu 34,4%) și Tesla Model Y (62 unități, în creștere de 60 ori față de aceeaşi perioadă a anului 2022).

În ceea ce privește autoturismele hibride cu încărcare la priză (plug-in – PHEV), clasamentul segmentului este condus de Ford Kuga (121 unități și o creștere de 108,6% față de aceeaşi perioadă a anului precedent), vehicul urmat de (Mazda CX 60 (70 unități, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen Tiguan (61 unități și o creștere de 117,9%), BMW X5 (54 unități, creștere de 116,0%) și Hyundai Tucson (54 unități, în creștere cu 14,9%).

Autoturismele full hibrid fără reîncărcare din surse externe (HEV), au pe primul loc Toyota Corolla (350 unități, în creștere cu 56,3% față de 2022), urmată de Toyota RAV4 (286 unități și 56,3% creștere) și Toyota Yaris (213 unități, în creștere cu 91,9%).

– APIA: Dacia Spring, liderul electricelor în prima lună din 2023

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top