Apple a colaborat îm secret cu BYD pentru tehnologia de baterii cu autonomie mare

Automobilul Apple autoexpert.ro

Potrivit unui raport Bloomberg, Apple a colaborat în secret cu producătorul auto chinez BYD în jurul anului 2017 pentru a dezvolta un sistem de baterii care utilizează celule LFP (litiu-fier fosfat). Această colaborare a avut ca scop crearea unor baterii cu autonomie mai mare și mai sigure pentru vehiculele electrice, reflectând ambițiile serioase ale Apple în domeniul tehnologiei auto, ca parte a proiectului său auto, acum dispărut.

 

În ciuda faptului că nu deține tehnologia din actuala baterie Blade a BYD, parteneriatul subliniază investițiile substanțiale ale Apple în dezvoltarea vehiculelor, care au totalizat aproximativ 1 miliard de dolari anual în ultimul deceniu înainte de a fi anulate în februarie. Persoane familiarizate cu inițiativa au dezvăluit că tehnologia a fost adaptată special pentru un vehicul planificat, Apple contribuind cu designul avansat al pachetului de baterii și cu expertiza în gestionarea căldurii, în timp ce BYD a furnizat capacitățile de producție și inovațiile în tehnologia LFP.

În timp ce atât Apple, cât și BYD au refuzat să comenteze colaborarea lor, BYD a subliniat că bateria Blade a fost dezvoltată independent de inginerii săi, care își păstrează toate drepturile de proprietate și de brevet.

Întreaga gamă de vehicule BYD utilizează acum sistemul Blade, despre care unele persoane din interior susțin că a beneficiat de informații obținute în timpul parteneriatului cu Apple. Această colaborare a început în urmă cu aproximativ zece ani, când Apple căuta tehnologii esențiale pentru proiectul său auto. BYD a prezentat primele prototipuri de baterii Blade directorilor Apple, care au fost impresionați de siguranța și eficiența lor energetică. Apple a căutat apoi îmbunătățiri pentru a spori autonomia vehiculelor electrice, după ce experimentase anterior cu diverse materiale pentru baterii, inclusiv nichel și alcaline.

BYD Dolphin Ungaria

Parteneriatul a implicat figuri-cheie din ambele companii. Alexander Hitzinger, un fost director al Volkswagen și Porsche, a condus eforturile Apple din 2016 până în 2019, în timp ce Mujeeb Ijaz, care a lucrat anterior la startup-ul eșuat A123 Systems, a condus o echipă de 50 de ingineri de baterii. Michael He, vicepreședintele diviziei de baterii a BYD, a fost omologul lui Ijaz.

Bateria Blade a devenit un semn distinctiv al vehiculelor BYD, stimulând semnificativ vânzările. În 2023, BYD a vândut aproximativ 3 milioane de vehicule electrice și hibride, o creștere dramatică de la puțin peste 179.000 cu trei ani înainte. Compania este în prezent cel mai mare producător de automobile din China și a depășit pentru scurt timp Tesla în topul mondial al vânzărilor de vehicule electrice. Fondatorul BYD, Wang Chuanfu, este miliardar și inginer de baterii.

În ciuda anilor de colaborare, Apple și-a îndreptat în cele din urmă atenția către alți producători de baterii, deoarece proiectul său auto s-a confruntat cu întârzieri și provocări economice. Anularea a marcat un eșec rar pentru gigantul tehnologic, dar a oferit informații valoroase de care au beneficiat alte produse, cum ar fi căștile Vision Pro și procesorul AI Neural Engine. În plus, experiența a contribuit la eforturile în creștere ale Apple în domeniul roboticii.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top