Scriam recent despre reorientarea strategiei germanilor de la BMW. Aceștia au cumpărat drepturile de folosire a numelor viitoarelor modele ale Seriei 8, model pe care-l vor plasa aproape de Mercedes S-Class Coupe. Astfel, BMW Seria 6, care actualmente este un amalgam de GT și automobil sport, va ataca segmentul condus de Porsche 911.
Pentru a putea da piept cu viitoarea concurență de sportive pursânge, precum Audi R8, Ferrari 488, Lamborghini Huracan, Porsche 911 și Mercedes AMG GT, viitoarea Serie 6 va trebui, în primul rând, să scape de kilogramele în plus, să devină mai compactă și mai agilă. Iar aceste lucruri vor fi posibile grație noii arme anti-Porsche, dezvoltată în comun de BMW și Toyota: platforma comună, adaptabilă mai multor dimensiuni de caroserie.
Astfel, BMW o va folosi pentru viitoarea generație a sportivei Z4, în timp ce, în cazul japonezilor, aceasta va sta la baza modelului mai mare, Supra. Deși aparent nu are vreo relevanță, diferența de gabarit dintre cele două modele relevă un fapt foarte interesant: foarte probabil, și BMW o va folosi pentru un model mai mare, precum un rival al seriei 911. Iar acest lucru devine și mai evident, dacă privim cifrele de vânzări ale modelului Z4, care nu aduce mulți bani în visteria nemților. Deci investiția masivă în noua platformă nu s-ar justifica dacă aceasta n-ar fi folosită și la alte modele sport.
Vă întrebați de ce BMW intră abia acum în lupta pentru supremația din segmentul sportivelor? Ce-au așteptat până acum? Păi pentru că abia în 2014 au intrat și rivalii de la Mercedes, iar BMW, după cum vedem, urmărește să-i contracareze în toate clasele în care sunt implicați.
Jurnaliștii britanici de la AutoExpress au analizat toate elementele care se presupune că vor sta la baza viitoarei serii 6, inclusiv paleta de motoare V6 și V8, simulând dimensiunile, proporțiile și elementele de design ale viitorului concurent pentru 911. Iată cum va arăta viitorul BMW Seria 6, în varianta imaginată de britanici.
Părerea mea este că britanicii au utilizat prea multe elemente specifice părții superioare a recent-prezentatului Aston Martin Vanquish Zagato, fapt care mă face reticent la prezența ei pe bolidul de serie, dar zona de sub linia geamurilor este posibil să se mențină pe viitorul model, firește, cu unele modificări.
Sursa: AutoExpress