Cel mai nou sedan Volkswagen low-cost se numește Bora și este dedicat exclusiv pieței din China. Contrar așteptărilor, însă, noul model nu va purta sigla viitorului sub-brand anti-Dacia.
Noul Volkswagen Bora nu are nicio legătură cu modelul omonim cunoscut și în Europa, fiind urmașul sedanului Lavida, produs de joint-venture-ul FAW-VW. Mai lung cu 4 cm comparativ cu predecesorul său, acesta oferă un portbagaj de peste 500 litri și este construit pe platforma PQ35 a grupului Volkswagen, folosită și de Golf VI sau Skoda Octavia 2.
Ampatamentul de 2,61 metri promite un spațiu interior peste normele segmentului compact, cerință prioritară pe piețele emergente, acolo unde clienții cu bugete limitate își permit o singură mașină. Cel mai bun raport preț/spațiu și nu un design extravagant este rețeta succesului. Finisarea interiorului pare, totuși, la nivelul standardelor curente, bordul fiind un amalgam de elemente prezente pe Jetta și Golf.
Revenind la viitorul brand low-cost VW, potrivit informațiilor apărute în presa germană, încă din 2014, primul model va fi lansat în 2018, iar preţurile oficiale vor oscila între 8.000 şi 11.000 euro. Se pare că acesta va urma o filozofie similară cu cea a duetului de succes Dacia-Renault, majoritatea componentelor urmând să fie preluate, cel mai probabil, din actuala bancă de organe a grupului VAG.
Designul şi partea tehnică vor fi realizate de experţii germani ai companiei, însă finalizarea întregului proces de dezvoltare ar putea fi opera partenerilor chinezi de la SAIC sau FAW, alături de care VW construieşte în prezent mai multe modele vândute doar în țara Marelui Zid.
Pentru a reduce şi mai mult costurile, nu ar fi exclus ca noile maşini low-cost să fie asamblate tot în China, în actualele uzine operate de SAIC și FAW. Cadența anuală planificată pentru noul brand este de 500.000 unități.