Peugeot 308 GTI a fost surprins complet necamuflat, în avanpremiera debutului oficial de la Goodwood. Casa franceză revine în segmentul fierbinte al hot-hatch-urilor cu un rival pe măsura eternului best-seller, VW Golf GTI.
Comparativ cu modelul de serie, 308 GTI va fi cu 30 mm mai lat și va avea o gardă la sol redusă cu 26 mm. Diferențele nu se opresc însă aici. Grila şi farurile au fost uşor redesenate și oferă tehnologie full LED, în timp ce frânele dedicate lui GTI sunt dezvoltate de specialiștii de la Alcon, care au apelat la etriere cu patru pistonașe, discuri de 380 mm pe față și 330 mm pe spate. Jantele din aliaj au diametrul de 19 inch şi sunt încălţate în anvelope Michelin 235/55 R19. Posteriorul este adoptă şi el un design diferit, cu evacuări duble cromate şi un difuzor aparent de aer, grefat în partea inferioară a barei de protecţie.
Sub capotă se ascunde același turbo THP de 1,6 litri prezent și pe RCZ R, ceea ce se traduce printr-o putere maximă de 270 CP și un raport CP/litru excelent de 170 CP, cuplul maxim de 330 Nm fiind atins la 1.900 rpm. Puterea este transmisă exclusiv roților din față prin intermediul unei cutii manuale cu șase trepte.
Peugeot a găsit soluția ideală pentru a contracara fenomenul de toque steer și a oferi un nivel de aderență demn de performanțele oferite de motor – un diferențial față mecanic autoblocant Torsen.
Lansarea oficială va avea loc pe 25 iunie, în cadrul celebrului Festival al Vitezei de la Goodwood, Marea Britanie.
Sursă foto: Ferd/Facebook