Aston Martin DB11, înlocuitorul modelului DB9, își dezvăluie formele senzuale în primele imagini oficiale, ajunse pe internet în avanpremiera premierei de la Geneva.
Elementele de design preluate direct de la conceptul DB10 – mașina care l-a însoțit pe James Bond în aventura sa cu numărul 24 de pe marele ecran, Spectre – sunt evidente în ciuda proporțiilor mai generoase ale caroseriei, fiind păstrate inclusiv spatele neobișnuit de scurt și linia joasă a plafonului.
Sub Aston Martin DB11 se ascunde o nouă platformă. Denumită VH500, aceasta este o versiune revizuită a actualei structuri VH din aluminiu, acompaniată de suspensii și transmisii noi, materiale compozite ușoare și sisteme electrice modernizate, preluate de la Mercedes. Noul DB11 va folosi și comutatorul interfaței Comand și butoanele pentru sistemul de climatizare, setările trenului de rulare și alte câteva elemente specifice Mercedes.
La capitolul motoare, noul DB11 marchează continuarea parteneriatului cu Ford pentru furnizare de motoare; la vârful gamei urmând să regăsim un nou V12 construit de Ford la Koln, de data aceasta în iterație turbo și cu o cilindree micșorată comparativ cu vechiul motor.
Nici relația cu Mercedes nu va rămâne fără ecou, gama fiind completată de noul V8 AMG bi-turbo de 4,0 litri, care se regăsește și sub capota lui Mercedes-AMG GT. Aston Martin nu plănuiește schimbări profunde, recalibrând ECU-ul și sistemul de evacuare, pentru a obține sunetul și caracterul tipic britanice. Chiar și așa, puterea standard de 510 CP este deja apropiată de cea dezvoltată de vechiul motor V12 de 5.9 litri, astfel că o creștere a resurselor disponibile nu este vitală.
Grație noii structuri, se pare că Aston Martin DB11 va fi mai ușor și mai agil ca niciodată, cu cifre de consum și de emisii mai mici cu 20% față de cele ale predecesorului său. Vom reveni, însă, cu mai multe detalii peste mai puțin de o lună, în direct de la Salonul de la Geneva.
Foto: AutoJunk.nl