Aston Martin Vantage Roadster este cel mai rapid „convertible” dintr-un punct de vedere mai exotic. Noua versiune decapotabilă are cel mai iute mecanism automat din lume pentru pavilionul amovibil.
Noul Vantage Roadster se alătură versiunii Coupé la baza gamei de modele Aston Martin. Premiera absolută pentru acest model este reprezentată de noul mecanism ultra-compact de pliere a pavilionului textil. Acesta este acționat în mai puțin de șapte secunde, mai rapid decât la oricare alt model decapotabil cu plafon automat. Constructorul din Gaydon va începe livrările pentru Vantage Roadster din Q2 2020, prețul de pornire fiind de £126.950.
Vantage Roadster împarte platforma tehnică cu versiunea Coupé, diferența de masă fiind de doar 60 de kg. Ambele utilizează același propulsor Mercedes-AMG de 4 litri, V8 cu dublu-turbo, de 510 CP și 685 Nm. Modelul decapotabil este un pic mai lent pe segmentul 0-60 mph (96 km/h) – 3,7 față de 3,5 secunde. Viteza maximă, cu pavilionul textil ridicat, este de 190 mph (306 km/h).
Noul mecanism „Z-Fold” de acționare a pavilionului textil efectuează operațiunile de pliere / depliere în 6,8 / 6,7 secunde până la viteza de 50 km/h. Gama Vantage sărbătorește 70 de ani de la lansare și are câteva noutăți pentru MY2021. Astfel, grila radiatorului „hunter” inaugurată în 2018 de Vantage Coupé poate fi înlocuită cu una clasică, tip „vane”. Există și noi design-uri pentru gama de jante din aliaj. Iar, opțional, transmisia automată cu 8 trepte de la ZF poate fi înlocuită cu una manuală, cu 7 trepte, preluată de la Vantage AMR.