O cameră foto și un rucsac plin cu obiective, baterii și speranțe. Este tot ce a luat cu ea atunci când a plecat în Africa de Sud. Mihaela Noroc a pornit în aventura vieții sale pentru a descoperi “Atlasul Frumuseții”. Proiectul ei este sprijinit de programul demarat de Mercedes-Benz sub titulatura “She’s Mercedes”.
Fotograf freelancer, Mihaela a aterizat în Africa de Sud cu un zâmbet larg pe chip. Avea să rămână câteva zile la Cape Town, pentru a-și căuta material brut pentru proiectul său. Dar nu avea niciun plan în afara unui nume de proiect. “Atlasul Frumuseții” a fost ideea care a trimis-o în jurul lumii ca să găsească diverse interpretări ale grației feminine. Tovarăș de aventură la Cape Town i-a fost un bătrân Mercedes-Benz W 123.
La capătul celălalt al lumii, tânăra cu aparatul foto atârnat la gât a găsit caractere fascinante într-o lume complet nouă pentru ea. “Oriunde merg, femeile sunt cele care poartă cu ele cultura și tradiția unui loc”, spune ea în timp ce face, fără să privească, setările aparatului foto. De la tânăra dansatoare Emma, care luptă să-și întrețină familia, și până la poeta Koleka sau proprietara unei cafenele locale, Karen, toate și-au găsit loc în albumul despre frumusețe al româncei.
“O femeie frumoasă trebuie să fie ea însăși. Femeile pe care le fotografiez nici nu poartă machiaj sau sunt foarte puțin machiate. Încerc să surprind esența fiecărei personalități”, spune Mihaela despre stilul său de lucru.
“Mai mult ca orice, proiectul meu este un omagiu adus diversității lumii. Vreau să arăt asta, vreau să demonstrez că este frumos să fii diferit, fără să urmezi standardele de frumusețe impuse la ora actuală în lume.”
Provocarea ei este să vadă dincolo de ceea ce se vede, în mod obișnuit, într-o fotografie. Ce le face pe aceste femei să fie mândre? Care sunt grijile, dar și bucuriile lor zilnice? La ce visează? Sunt întrebări pe care Mihaela le pune înainte de a face fotografiile. Sunt puncte de plecare, sunt începuturi de povești.
Într-o eră în care internetul dictează trendul, Mihaela Noroc spune că și-a schimbat total ideile despre frumusețe, de când călătorește în jurul lumii. “Mesajul meu este că trebuie să prețuim ceea ce este diferit și special. Asta va fi mereu la modă”, spune fotograful în vârstă de 30 de ani, înainte de a porni cu Mercedes-ul său vechi către următoarea destinație.