AUD E5 debutează la Shanghai (pe lângă patru L-uri)

Audi E5 AutoExpert.ro

Audi a adus la Salonul de la Shanghai mai multe premiere, toate aparținând (cu excepția uneia) familiei 5. Cel mai important debut este, fără îndoială, al lui AUDI E5 (scris cu majuscule, deoarece este o marcă diferită, dezvoltată special pentru China), dar pentru piața locală celelalte noutăți sunt, de asemenea, de o importanță absolută: versiunile cu ampatament lung ale lui Audi Q5, A5 și varianta sa Sportback și, în sfârșit, A6L e-tron. Așadar, o ofertă împărțită între noutăți electrice și termice, dovadă a faptului că și China (unde vor fi produse toate aceste mașini) este încă departe de a spune adio motoarelor termice.

AUDI E5

În ultimele luni, Audi a prezentat o nouă marcă-soră pentru China, AUDI. Iar la Salonul auto de la Shanghai a fost expus primul model de serie al noului brand, E5 (alte două vor sosi până în 2026). Este o mașină electrică creată în colaborare cu SAIC (și produsă local în Țara Dragonului), care va fi disponibilă atât în versiuni cu tracțiune spate, cât și cu tracțiune integrală, cu două motoare. Deocamdată, producătorul nu a dezvăluit toate caracteristicile tehnice (începând cu dimensiunile exacte, despre care spune doar că sunt medii), dar a anunțat deja că, în ciclul chinez, autonomia va fi de 750 km, cu versiuni care vor atinge 787 CP și 100 km/h în 3,4 secunde. Constructorul vorbește despre sisteme de conducere asistată de nivel 2++ și precizează prezența unui set-up pneumatic adaptiv menit să garanteze calități dinamice și de confort demne de blazonul său.

Termicele

Oferta Audi pe benzină pentru China include trei noi modele noi: A5L, A5L Sportback și Q5L. Primele două sunt variante cu ampatament lung ale noului Audi A5, modelul termic care a înlocuit istoricul A4, și sunt caracterizate de un ampatament mai lung cu 73 mm (2975 mm în total), gndit pentru a oferi un spațiu mai bun pentru pasagerii din spate. Ceea ce diferențiază însă cele două mașini este originea lor, A5L fiind produs de FAW, iar A5L Sportback, de SAIC. Ambele împart aceeași gamă de motoare, cu noul MHEV plus, deja văzut în Europa și folosit și de Q5L, care, față de SUV-ul pe care îl cunoaștem, oferă un ampatament mărit cu 125 mm (2945 mm în total). Întotdeauna cu gândul la spațiul pentru picioarele celor care stau în spate.

Audi E5 AutoExpert.ro
Audi A6L e-tron

Mașina electrică cu ampatament lung

După Q6L e-tron, noul A6L e-tron este al doilea model electric cu ampatament lung dezvoltat pentru China pe platforma PPE. Acesta promite o autonomie de 770 km în ciclul de omologare local, datorită unei baterii de 107 kWh și 800 V. Comparativ cu A6 e-tron aflat la vânzare în Europa, are un ampatament mărit cu 13 cm, pentru o lungime care ajunge astfel la peste 3 metri, mai precis 3070 mm. Ca și celelalte L-uri, nici acesta nu va ajunge la noi, fiind produs special pentru China, la Changchun, de către compania Audi Faw Nev.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Mazda CX-30 AutoExpert

Test Mazda CX-30, model 2025

Mi-e greu să cred că un alt crossover compact aflat acum pe piață poate fi mai plăcut decât Mazda CX-30, mai ales