Audi a înlocuit în gama sa modelul A4 de dimensiuni medii cu noul A5 pe fondul unei schimbări în structura denumirilor mărcii, în care numerele pare sunt atribuite vehiculelor electrice, iar numerele impare vehiculelor cu motor cu combustie.
Construit pe arhitectura Audi Premium Platform Combustion, A5 oferă atât o caroserie sedan, cât și break pentru piața europeană. Spre deosebire de predecesorul său, noul A5 nu va include versiunile coupe și decapotabilă cu două uși.
Sedanul se mândrește cu o formă inspirată dintr-un coupe, păstrând caracterul practic al modelului precedent A5 Sportback. În ciuda longevității sale, A4 rămâne popular, fiind al doilea cel mai bine vândut model premium de dimensiuni medii din Europa în primele cinci luni, fiind urmat doar de BMW Seria 3.
Modelele entry-level A5 dispun de un motor turbo pe benzină de 2,0 litri, disponibil în variante de 150 CP sau 204 CP. De asemenea, este oferit un motor diesel de 2,0 litri cu 204 CP, echipat cu un sistem mild-hybrid de 48 de volți. Modelele S5 orientate spre performanță vin cu un motor turbo V-6 de 3,0 litri și tehnologie mild-hybrid, oferind un total de 376 CP și reducând în același timp emisiile de CO2 comparativ cu modelul diesel S4.
Audi oferă tracțiune integrală pentru diesel, modelul pe benzină de 2,0 litri mai puternic și standard pe S5. O variantă plug-in hybrid, așteptată să fie lansată la mijlocul anului 2025, promite o autonomie de 100 km în regim complet electric.
A5 utilizează noua arhitectură electrică VW Group E-cubed, cu Software 1.2 de la Cariad, îmbunătățind experiența digitală a utilizatorului. Mașina poate fi echipată cu trei ecrane la bord: un ecran de 10,9 inchi pentru pasagerul din față, un „digital cockpit” de 11,9 inchi și un ecran central curbat de 14,5 inchi cu tehnologie OLED de înaltă rezoluție.
Dimensiunile lui A5 au crescut, modelul fiind acum cu 67 mm mai lung, la 4829 mm, cu un ampatament de 2900 mm (mai mare cu 80 mm), cu 13 mm mai lat, la 1860 mm, și cu 16 mm mai înalt, la 1444 mm. Designul pune accentul pe o grilă mai mare și mai plată, cu faruri mai subțiri, oferind mașinii un aspect agresiv. Partea din spate beneficiază de o bandă luminoasă tridimensională, adăugând la estetica sa modernă.