Audi A6 Sedan, noi standarde în design și aerodinamică

Audi A6 Sedan AutoExpert.ro

Audi își extinde seria de modele A6 cu un Sedan business clasic. A6 Sedan stabilește noi standarde în materie de design și aerodinamică și face ca inovația și confortul în clasa premium full-size să fie tangibile în fiecare detaliu.

Coeficientul său aerodinamic de 0,23 este cel mai bun in câte a avut vreun model de serie cu motor termic din istoria Audi. Modernele motoarele pe benzină și diesel cu tehnologie MHEV plus asigură o eficiență sporită, cu performanțe îmbunătățite. În combinație cu tehnologia suspensiei, A6 Sedan impresionează prin calitățile sale, atât suspensia pneumatică adaptivă, cât și direcția integrală asigurând confortul la condus și manevrabilitatea agilă.

 

Trecutul, ca inspirație

Audi spune că s-a inspirat din trecutul său pentru a realiza noul A6 Sedan. Astfel, În căutarea unei aerodinamici îmbunătățite, acesta a căpătat stilul spatelui curbat care a caracterizat modelul A6 Mk2 „C5“. Pentru a transforma acest design în realitate, Audi a folosit oțel, în loc de aluminiu, pentru capacul portbagajului, deoarece acesta poate fi modelat mai ușor.

Sosit imediat după breakul A6 Avant, în mare parte identic, sedanul – care urma să se numească A7, doar că Audi și-a schimbat recent strategia denumirilor – a avut, istoric, un succes global mai mare decât fratele său. De exemplu, din toate modelele A6 Avant, doar 4% sunt vândute în afara Europei și a Americii de Nord. Totuși, această cifră crește la 40% în cazul sedanurilor A6, pentru care Coreea de Sud reprezintă cea mai mare piață.

Propulsii MHEV plus

Propulsiile sunt caracterizate de tehnologia MHEV plus. Pe lângă motorul cu patru cilindri 2.0 TDI cu 150 kW (204 CP), și cel cu șase cilindri 3.0 TFSI cu 270 kW (367 CP) dispune de acest tip de electrificare parțială. Sistemul MHEV plus susține motorul cu combustie, îmbunătățește performanțele și confortul la condus și reduce emisiile de CO2. Acesta permite parcarea și manevrele complet electrice.

De asemenea, A6 Sedan funcționează pe bază de energie electrică atunci când se conduce încet în oraș, în traficul cu viteză redusă. Mai mult, tehnologia MHEV plus generează un cuplu suplimentar, de până la 230 Nm, și o putere de până la 18 kW (24 CP) la demaraj sau în depășiri. Până la 25 kW sunt recuperați la decelerare. Mașinile vor fi inscripționate TFSI (pentru benzină) sau TDI (diesel). EV-ul, denumit e-tron, este vândut mai degrabă ca Sportback, nu ca Sedan. Motoarele sunt cuplate exclusiv cu o cutie de viteze automată, iar dieselul poate fi asociat cu tracțiune integrală quattro.

Design aerodinamic

Ca și Avant, A6 Sedan cu motor termic se îndepărtează mult din punct de vedere estetic de modelul pe care îl înlocuiește. Partea frontală cu faruri elegante și inelele Audi poziționate proeminent, este definită de grila  Singleframe mare, poziționată jos. În spatele acesteia se află un sofisticat concept „airflow“. Cel mai important element pentru aerodinamica din față sunt prizele de aer laterale, care au fost optimizate ca formă și funcție. Așa-numitele „air curtains“ permit o curgere mai bună a aerului și oferă sedanului un aspect puternic. În plus, un spoiler frontal în bara de protecție reduce ridicarea punții din față și, împreună cu panourile de sub caroserie, asigură un flux de aer controlat sub vehicul.

În interior, bordul dispune de aceeași configurație cu trei ecrane ca Avant și noul Q5, precum și de un plafon panoramic care poate trece de la translucid la transparent prin apăsarea unui buton. În timp ce Avant are un portbagaj de 503 litri, cel al sedanului are 492, însă hibrizii vor oferi doar 452 de litri.

Noul Audi A6 Sedan va fi produs în Neckarsulm și vândut în întreaga lume. Acesta poate fi comandat începând cu jumătatea lunii aprilie 2025. Cu motorul entry-level TFSI 150 kW, A6 notchback va porni de la 55.500 de euro. Livrările către clienți vor începe în vara anului 2025.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult