Audi A8 va fi echipat cu o suspensie care face mașina mai confortabilă și mai sigură! Este vorba despre suspensia activă predictivă, care va echipa anumite versiuni. În Gemania, prețul acestei suspensii trece de 5.000 de euro.
Pe unele piețe europene, suspensia activă predictivă va fi rezervată exclusiv versiunilor cu motoare TFSI. În Germania, suspensia costă 5.450 de euro. O Dacia Logan nouă are un preț de pornire cu doar 2.000 de euro mai mare.
Suspensia poate ridica mașina sau o poate coborî, iar această operațiune se poate desfășura individual pentru fiecare roată, în funcție de condițiile de rulare. Intervalul de acțiune este de 85 de milimetri din poziția centrală a mașinii, în toate cele patru colțuri ale acesteia, în doar cinci zecimi de secundă.
Sistemul electro-mecanic al suspensiei a are la bază niște motoare electrice compacte, amplasate aproape de fiecare dintre roți, alimentate cu energia generată de sistemul de 48 de volți, dar și un sistem complex de camere, care transmite informațiile referitoare la suprafața de rulare de 18 ori pe secundă.
Suspensia activă predictivă are un consum mediu de 10-200 W, mai puțin decât consumul sistemelor hidraulice. Aceasta contracarează mișcările mașinii pe suprafețe denivelate și permite, în combinație cu suspensia pneumatică și cu sistemul Audi drive select, ambele oferite standard, o serie de opțiuni.
Noul Audi A8 a ajuns în România
Suspensia activă predictivă asigură și reducerea forței transversale: în viraje, mașina este ridicată pe partea exterioară și coborâtă pe partea de la interiorul virajului, pentru a spori confortul la bord. Audi A8 se poate apleca în curbe cu până la 3 grade, așa cum o fac motocicletele. Acest efect este resimțit în special la viteze între 80 și 130 km/h.
Noua suspensie face limuzina de la Audi mai sigură. În combinate cu sistemul the “pre sense 360°”, suspensia folosește datele transmise de senzori, iar în cazul unui impact la o viteză mai mare de 25 km/h, aceasta ridică mașina cu până la 80 de milimetri pe partea pe care urmează să aibă loc impactul, permițând pragului să absoarbă mai bine energia loviturii, ceea ce poate reduce deformarea cabinei cu până la 50%.
În plus, noua suspensie, cun funcția sa Elevated Entry, poate acționa și atunci când mașina este pe loc. Atunci când o persoană se apropie de mașină și atinge mânerul portierei, limuzina se ridică rapid cu până la 50 de milimetri, pentru a permite un acces mai simplu.