Audi Aicon – Nemții au prezentat o limuzină autonomă fără pedale și fără volan

Audi Aicon Concept (8)

Audi a adus la Frankfurt un concept autonom, fără volan și fără pedale. Limuzina cu patru uși este o avanpremieră a viitoarelor modele cu patru cercuri. Este un vehicul electric, în contul căruia nemții trec o autonomie impresionantă, între 700 și 800 de kilometri.

Audi combină, în acest concept, caracterul practic al unui vehicul cu patru portiere cu ambianța luxoasă a unei cabine de avion de clasa Business. O cabină care pune la dispoziția celor aflați la bord toate sistemele electronice de comunicare moderne și o ergonomie impecabilă.

Audi Aicon Concept (13)GALERIE FOTO

Audi Aicon este o prezență spectaculoasă din orice unghi. Cu o lungime de 5.444 de milimetri, o lățime de 2.100 de milimetri și o înălțime de 1.506 milimetri, mașina se plasează în segmentul D. Ampatamentul său măsoară 3.470 milimetri, cu 240 de milimetri mai mult ca Audi A8 cu ampatament lung.

Un pavilion amplu și geamurile laterale convexe le creează călătorilor senzația de spațiu aerisit. Aripile proeminente confirmă ADN-ul quattro al lui Audi. Mașina aleargă pe jante uriașe de 26 de inch, amplasate spre exterior, subliniind prezența impresionată a vehiculului.

Audi Aicon Concept (15)

Designerii au redus la minimum liniile frontale și posterioare, concentrându-se pe un design cursiv. Ca și conceptul Audi e-tron Sportback, Aicon vine cu grila Singleframe hexagonală inversată, o caracteristică a viitoarelor mașini electrică ale companiei. Silueta conceptului face aluzie la esența sportivă a brand-ului.

Lipsesc blocurile optice convenționale, atât în față, cât și în spate. Locul acestora a fost luat de display-uri cu peste 600 de segmente triunghiulare, care recreează tridimensional simbolul Audi AI și care redau o grafică versatilă, animații și informații în orice culoare. Audi Aicon își adaptează astfel luminile în funcțiile de condițiile de drum, cu nenumărate posibilități de personalizare. Segmentele de pe flancurile grilei arată exact ca niște ochi și pot fi transformate în “pupile” mari sau pot reda o privire agresivă. În momentul în care mașina detectează prezența altor participanți la trafic sau pietoni, aceasta îi urmărește practic cu “privirea”.

Audi Aicon Concept (12)

Aicon folosește animații pentru a-i avertiza pe pietoni sau pe cicliști în situații periculoase. Linii luminoase orizontale pot fi observate atunci când mașina accelerează. Acestea vor indica și intenția de frânare. Conceptul german utilizează module de proiectare pentru iluminarea drumului și proiectează diverse semnale luminoase pe asfalt.

Mașina autonomă a viitorului nu va mai avea nevoie de fază lungă. Așa că Audi Aicon “vede” în întuneric și poate detecta obstacolele în timp util. În tot acest interval, pasagerii se pot relaxa la bord. Atunci când aceștia părăsesc mașina, o mini-dronă cu lanternă le luminează calea.

Audi Aicon Concept (4)

Portierele se deschid în sensuri opuse, iar montantul central a fost eliminat. Interiorul confirmă impresia de spațiu oferită de exterior. Aicon oferă un interior generos, mai ales atunci când scaunele individuale sunt împinse la maximum către spate. Acestea se pot deplasa cu până la 500 de milimetri, nu pe șine, ci pe o platformă cu înălțime variabilă, acoperită de un covor, care poate fi folosită și ca suport pentru picioare. Scaunele tipice celor folosite într-un lounge luxos, se pot roti la 15 grade, pentru a facilita comunicarea între pasageri. Tetierele se pot plia și pot deveni cotiere.

Portbagajul lui Aicon confirmă caracterul practic al conceptului, pentru că oferă 660 de litri pentru bagaje.

Audi Aicon Concept (6)

Aicon nu are nici volan, nici pedale, nici butoane și nici panou de bord, ci doar suprafețe ample, neîntrerupte. În locul bordului, se regăsesc un raft și un display central sub parbriz. Interiorul devine activ atunci când pasagerii urcă în mașină. Display-ul central se luminează automat, la fel și benzile LED din zona portierelor. PIA, asistentul electronic al vehiculului, recunoaște pasagerul prin intermediul telefonului acestuia și îi activează setările personale preferate, cum ar fi aerul condiționat, poziția scaunului, lumina ambientală și configurația sistemului multimedia. Pasagerii pot comanda totul prin atingerea cu degetele a suprafețelor din imediata lor apropiere, fără să fie nevoiți să se ridice.

Există numeroase moduri de interacțiune cu mașina, cum ar fi controlul vocal și eye-tracking, senzorii detectând privirea pasagerilor.

Audi Aicon Concept (18)

Interiorul oferă toate serviciile de comunicare moderne disponibile la ora actuală. Pasagerii pot urmări un film sau pot naviga pe internet, pot iniția conferințe video sau interacțiuni pe rețelele de socializare.

Sticla acoperișului panoramic poate bloca lumina, la nevoie. Nivelul de transparență se modifică, iar elemente luminoase OLED permit iluminarea ambientală potrivită.

Cu designul său futurist, Audi Aicon preia din viitor și partea tehnică. Mașina poate rula cu o viteză constantă de 130 km/h, fără nevoia intervenției pasagerilor, reducând la minimum riscul de accident, datorită senzorilor și camerelor cu care este echipată.

Audi Aicon Concept (14)

Patru motoare electrice, amplasate pe puntea față și pe puntea spate, pun în mișcare acest concept și produc 260 kW și 550 Nm. Acestea acționează fiecare dintre roți și oferă tracțiune integrală quattro variabilă. Baterii ultra-performante, cu o capacitate mai mare de stocare a energiei ca unitățile litiu-ion, sunt integrate în podea. Frânarea asigură recuperarea energiei. Structura ușoară duce autonomia la cifre impresionante. Între 700 și 800 de kilometri pot fi parcurși între două încărcări. Timpul de încărcare a fost și el redus la minimum. Grație unui sistem de înaltă tensiune de 800 de volți, bateria lui Aicon poate fi încărcată până la 80% în mai puțin de 30 de minute. Mașina este dotată și cu sistem de încărcare prin inducție și se poate încărca fără ajutorul șoferului. Poate trage singură lângă o stație de încărcare și poate demara singură procedura.

Suspensia pneumatică activă este concepută pentru un confort ideal, anulând, în același timp orice înclinare în viraje, la accelerări și la frânări. Inginerii au mutat discurile de frâne de pe roți mai aproape de trenul de rulare, pentru o aerodinamică mai bună în zona jantelor.

Audi Aicon Concept (9)

Au fost eliminate arborele de direcție și sistemul hidraulic al direcției, astfel sistemul de tracțiune integrală nu compromite spațiul din portbagaj și nici cel rezervat pasagerilor.

Cu un cerc de bracaj de 8,50 metri, mașina cu ampatament de 3,47 metri este deosebit de ușor de manevrat în spații înguste, tipice marilor metropole.

Conceptul Audi Aicon va fi urmat de alte modele Audi, fiecare cu propria personalitate, care vor confirma strategia inovatoare a brand-ului cu patru cercuri.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top