Un convoi de prototipuri Audi E-Tron a urcat pe celebrul traseu Pikes Peak pentru a testa funcția de recuperare a energiei de care beneficiază crossover-ul german, care va ajunge de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde.
În Colorado, inginerii au testat puterea și eficiența lui E-Tron, primul vehicul electric de la Audi, cu o autonomie estimată la peste 400 de kilometri în ciclul WLTP. Pentru a profita la maximum de această autonomie, E-Tron primește un concept inovator de recuperare a energiei.
Interiorul Audi e-tron a fost dezvăluit
Astfel, fiecare kilometru parcurs la coborâre de prima mașină de serie fără oglinzi retrovizoare adaugă încă un kilometru la autonomia arătată în bord. În cei 31 de kilometri parcurși la vale, de-a lungul a 162 de viraje, de la o altitudine de 4.301 metri, bateria SUV-ului electric primește atât de multă energie încât aceasta i-ar fi suficientă pentru a parcurge din nou aceeași distanță, performanțe neatinse până la ora actuală de niciun alt model electric de serie.
Sistemul de recuperare contribuie cu până la 30% la autonomia SUV-ului electric. Mecanismul implică ambele motoarele electrice și sistemul de frânare electro-hidraulic. În premieră, trei moduri de recuperare funcționează împreună: recuperare manuală costing, folosind padelele de schimbare a treptelor, recuperarea automată și recuperarea prin frânare cu trecere de la decelerarea electrică la cea hidraulică. Șoferul poate selecta gradul de recupererare folosind padelele de pe coloana de direcție.
Așa funcționează camerele care înlocuiesc oglinzile la Audi e-tron
În funcție de condițiile de rulare, sistemul de frânare electro-hidraulic integrat decide – pentru fiecare dintre punți – dacă prototipul E-Tron va decelera folosind motorul electric sau frânele sau pe ambele. Șoferul nici nu sesizează tranziția dintre cele două. Este un sistem care permite SUV-ului electric recuperare maximă. Acesta primește ajutorul unor senzori radar, al camerelor și datelor primite prin intermediul navigației pentru a identifica traseul și condițiile de trafic.
Două motoare asincrone pun în mișcare viitorul E-Tron. Cel de pe puntea din față livrează 170 de cai putere și 247 Nm, iar cel de pe puntea din spate, 190 cai putere și 314 Nm, pentru un total maxim de 408 cai putere (300 kW). Puterea maximă este disponibilă pentru 60 de secunde, iar la trecerea din Drive în modul Sport, pentru până la 8 secunde, primește 300 kW, grație funcției de boost.