Compania din Ingolstadt a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt noul Audi e-tron quattro concept, model ce va sta la baza unui viitor SUV din gamă – un model full electric de serie, cu o autonomie de peste 500 km.
e-tron quattro concept este un SUV 100% electric, propulsat de nu mai puțin de trei motoare electrice – unul amplasat pe puntea față și două pe puntea spate, oferind un total de 429 CP și un cuplu maxim de 800 Nm în mod standard, sau 496 CP în momentele de over-boost. Astfel, accelerația de la 0-100 km/h are loc în 4,6 secunde, viteza maximă fiind limitată electronic la 210 km/h.
În privința bateriei ce alimentează aceste trei motoare vorbim de un acumulator cu o capacitate de 95 kWh, ce permite alimentarea de la o sursă de curent alternativ dar și de la una de curent continuu datorită unui modul CCS (Combined Charging System) – încărcarea având astfel loc în 50 minute cu ajutorul unui încărcător rapid, de 150 kW. Alternativ, există o soluție de încărcare prin intermediul celulelor fotoelectrice amplasate pe plafonul mașinii, ce permite încărcarea chiar din timpul mersului.
Trenul de rulare este gândit și construit special pentru conceptul de față – dispune de suspensie adaptivă pneumatică, ce permite controlul gărzii la sol, cât și de un sistem de direcție activă pe toate cele patru roțile, care, în funcție de viteză sau condiții de drum, virează roțile din spate în aceeași direcție sau opusă celor din față. Astfel, conceptul devine mult mai stabil și reactiv în varii situații, chiar și în cazul vitezelor reduse.
Lung de 4,88 metri, lat de 1,93 metri și înalt de 1,54 metri, e-tron quattro îmbină cu succes o linie de coupe cu patru uși, obținând un coeficient de aerodinamicitate de 0,25, un rezultat foarte bun deoarece în categoria de față valorile se învârt în jurul cifrei de 0,30.
Elementele de iluminare frontale folosesc tehnologia Matrix laser, iar blocurile optice spate aplică o combinație între cele doua tehnologii LED și OLED, o nouă tehnologie numită Matrix OLED, folosite în premieră pe e-tron quattro, acestea din urmă fiind pregătite de Audi pentru a fi înglobate pe viitoarele modele de serie.
În materie de dotări interioare, Audi nu s-a zgârcit la detalii, una din semnăturile modelului fiind tehnologia OLED, ce inundă parcă tot ce ține de display-uri de bord – tehnologia OLED este mult mai simplu de integrat în planșa de bord întrucât displayul poate fi tăiat și curbat sub orice formă se dorește. Regăsim la interior noul cockpit virtual, disponibil deja pe modelele Audi de serie, dar într-o formă mult mai avansată. În ceea ce privește pasagerii din spate, aceștia dispun de două scaune individuale, având la dispoziție două display-uri cu funcție de entertaintment dar și de control individual al climei.
Noul e-tron quattro concept prezintă o serie de sisteme electronice de asistență șofer precum sezori de detecție radar, camere video, senzori ultrasonici si scanner laser, ce trimit datele necesare unei unități centrale – Central Driver Assistance Controller (zFAS), înștiințând astfel șoferul în timp real despre împrejurimi și trafic.
Audi e-tron quattro concept va sta la baza unui nou SUV 100% electric dar și sportiv în același timp, model ce va fi lansat în 2018.