Audi a avut mereu un cuvânt greu de spus pe piaţa automobilelor break, versiunile Avant fiind printre preferinţele clienţilor vest-europeni, în spacial. Acum, noua generaţie A4 a primit o mult aşteptată versiune de genul; acesta este noul Audi A4 Avant (quattro).
Audi își prezintă noua creaţie drept o sinteză de tehnologie şi design. La partea cu tehnologia şi tehnologiile înglobate nu avem ce comenta, dar, la partea de design… cam da. Noul Audi A4, chiar şi în versiunea A4, este, parcă, prea conservator, prea puţin îndrăzneţ, cel putin la partea frontală. În rest, cel mai de succes model din segment, aşa cum îl prezintă chiar oficialii mărcii, îşi păstrează linia inconfundabilă a profilului. Coeficientul aerodinamic cd este de doar 0,26, cel mai bun din clasă, în timp ce sedanul se lăuda cu un coeficient şi mai bun, de 0,23.
Tot din declaraţiile oficiale reiese că inginerii s-au concentrat în mod special asupra emisiilor de CO2, un subiect delicat în această perioadă, atât pentru Audi, cât şi pentru întreg grupul Volkswagen. Totuşi, mapa de presă spune negru pe alb că Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra (150 CP) emite doar 99 g CO2/km. Motorizarea soră, pe benzină, 2.0 TFSI (190 CP) emite 114 g CO2/km.
Audi A4 Avant are o lungime totală de 4.730 mm, în timp ce ampatamentul măsoară 2.820 mm. Graţie folosirii aliajelor speciale pentru construirea structurii portante, noul model este mai uşor cu până la 120 kg în comparaţie cu versiunile echivalente ale generaţiei precedente, asta în ciuda faptului că dimensiunile exterioare s-au mărit. Audi promite că noul model este şi mai silenţios decât în trecut, în urma eforturilor concentrate în direcţia îmbunătăţirii confortului de la bord.
Hayonul electric este oferit standard, ca şi elementul care acoperă compartimentul bagajelor. Opţional, hayonul poate fi dotat cu senzori de detectare a mişcării, pentru a putea fi operat fără mâini (prin mişcarea piciorului). În spatele hayonului întâlnim un spaţiu de depozitare de 505 litri, care, după rabatarea banchetei fracţionale poate ajunge până la un maxim de 1.510 litri.
Tehnologiile de ultimă oră de care discutam iniţial pot fi întâlnite la bord, unde dăm peste Audi Virtual Cockpit, peste noul concept de sistem multimedia MMI, peste un sistem audio de înaltă fidelitate, cu „sunet 3D” proiectat de către specialiştii de la Bang & Olufsen, oferit ca opţiune, peste sistemul inteligent de iluminare, ce poate oferi chiar şi tehnologia Audi Matrix LED (o matrice de LED-uri ce pot ilumina în configuraţii diferite), sistem dinamic de semnalizare, head-up display, sistem de încărcare wireless a telefonului mobil şi multe alte sisteme de siguranţă activă şi pasivă.
În momentul lansării, în lista de motorizări a noului Audi A4 Avant vor fi disponibile şaăte variante, trei TFSI – pe benzină, patru TDI – alimentate cu mototrină. Puterile maxime vor varia între 110 kW (150 CP) şi 200 kW (272 CP). În ciuda cifrelor frumoase de putere, consumul mediu a fost redus cu până la 21% în comparaţie cu vechea generaţie. Astfel, cea mai echonomică versiune diesel, cea Ultra, de 2 litri şi 150 CP, promite un consum mixt de doar 3,8 l/100 km.
În ceea ce priveşte versiunile alimentate cu benzină, noul Audi A4 Avant foloseşte o nouă tehnologie de ardere a amestecului, astfel încât versiunea de 190 CP (2.0 TFSI) are un consum mediu declarat de doar 5 l/100 km. Pe parcursul ciclului de viaţă al acestui model va fi lansată şi o versiune g-tron, care va fi alimentată fie cu gaz natural, fie cu Audi e-gas, combustibilul dezvoltat chiar de către Audi.
În ceea ce priveşte trenul de rulare, vor exista versiuni cu punte motoare faţă sau versiuni cu tracţiune integrală, ce vor folosi celebrul sistem quattro. În ceea ce priveşte transmisiile, audi va oferi o cutie de viteză manuală, cu şase rapoarte, sau o transmisie S tronic cu şapte rapoarte, disponibilă acum şi pentru versiunile non-quattro. Transmisia Tiptronic cu opt trepte a fost reproiectată şi oferă acum o funcţie de reducere a consumului, botezată „freewheeling”. Pentru versiunile TDI de 272 CP, Audi va oferi opţional începând cu anul 2016 şi un diferenţial sport pentru puntea spate.