Facelift-ul primit de Audi Q5 aduce un plus de rafinament dinamic,
şi asta fără a renunţa la calitaţile care l-au consacrat.
- Calitatea buna a interiorului
- spatiu interior generos
- ansamblu motor/transmisie performant si economic
- Design exterior anost
Audi lansa pe piaţă în 2008 primul său SUV compact premium denumit Q5, model care s-a dovedit un succes, dacă ne uităm pe cifrele de vânzări. Sfârşitul lui 2012 aduce şi în România Q5 facelift, operaţiune care înseamnă atât modificări de ordin estetic, cât şi tehnic.
Mi-a fost uşor să remarc noua grilă faţă evidenţiată şi de infuzia cu tehnologie LED aplicată farurilor şi blocurilor optice spate. La interior, schimbările sunt greu de reperat de o persoană neavizată, calitatea materialelor fiind o idee mai bună.
Marea noutate am descoperit-o în comportamentul dinamic, unde direcţia, suspensia şi transmisia au fost îmbunătăţite. Rezultatul este un Q5 mai incisiv şi cu o direcţie mai grea, dar care nu este neapărat mai comunicativă. Suspensia filtrează excelent denivelările, în timp ce zgomotele care provin din zona trenului de rulare au fost estompate cu succes. Testul a însemnat aproape 1.000 de km rulaţi alături de propulsorul 2.0 diesel şi 177 CP şi transmisia automată cu şapte trepte.
Cu ajutorul dotării opţionale Drive Select, se poate opta pentru mai multe moduri de lucru menite să satisfacă atât un stil pacifist de conducere, cât şi unul alert. Alegând modul Efficiency, transmisia automată cu dublu ambreiaj impune un stil de condus eco, pedala de acceleraţie permiţându-mi „să tuşesc în ea“ şi fără a retrograda o treaptă.
Concret, la 130 km/h sunt afişate doar 2.000 rpm, în timp ce la 110 km/h avem 1.750 rpm. Aceste valori înseamnă un consum redus de carburant şi se traduc printr-o autonomie care poate depăşi 1.000 de km (rezervorul de carburant având 75 de litri). În momentul în care am crescut ritmul de deplasare cu setarea Dynamic, Q5 s-a descurcat onorabil pe drumurile şerpuite, suspensia a devenit suficient de rigidă, limitând mişcările de ruliu şi tangaj. Cert este că acest facelift, chiar dacă impresionează la prima vedere, mai ales noaptea, tehnic a redefinit termenul de rafinament în acest segment.
Date tehnice: | Audi Q5 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 TDI |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1832/2365 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4630/1880/1655 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 540 (1560) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 TDI |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1968 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 130(177)/4200 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 380/1750 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 204 |
0-100 km/h [s] | 9.5 |
Consum urban/extra/mixt | 6.8/5.6/6 |
Emisii CO2 [g/km] | 148 |