Un fel de melanj între vehemența lui SQ5 și atitudinea sobră a mărcii, translatat în era electrificării, asta oferă Q6 e-tron. E greu să te îndrăgostești de el din cauza atitudinii reci pe care o afișează, dar știi permanent că toată lumea te invidiază când îl conduci.
Ce e Audi Q6 e-tron?
E un fel de Q5 electric, dar un pic mai mare. Vine să le pună bețe-n roate BMWului iX3, Mercedesului EQE SUV și Teslei Model Y. Pe scurt, e un SUV electric premium de clasă medie.
Cum se simte la interior?
Fix așa cum ar trebui să se simtă un Audi. Impecabil finisat, cu o tehnologie stelară și cu cele mai avansate ecrane disponibile pe piață. Practic, panoul de comandă curbat, împărțit în două zone OLED de 11,9, respectiv 14,5 inchi, la care se adaugă al treilea ecran, de 10,9 inchi, din fața pasagerului și fabulosul head-up display, echivalent al unui ecran de 88 de inchi, te inundă într-o lume digitală. Informațiile nu sunt copleșitoare, ci, dimpotrivă, te ajută permanent să treci peste provocările condusului.
Practic, te simți precum Lt. Cmd. Picard călătorind printre stele. Pasagerii sunt tratați cu aceeași atenție, cu un spațiu mare, poziții pe scaun și banchetă extrem de comode, climatizare pe trei zone, sunet Bang & Olufsen incredibil și, în general, cu tot ce poate fi mai bun la un SUV premium în 2024.
E bun pentru familii?
Fără doar și poate. Suspensia pneumatică, aflată în dotarea standard, oferă o calitate excelentă a filtrării, insonorizarea este la cote maxime, iar portbagajului de 526 l i se adaugă un frunk care, conform măsurătorilor colegilor de la Quattroruote, măsoară 87 l. Pe scurt, garantat, niciun pasager nu va avea vreun motiv de motiv de nemulțumire, indiferent cât de mic.
Cum se simte pe șosea?
Suveran. Extrem de confortabil, fără a neglija latura dinamică. Accelerațiile sunt mai rapide decât ale oricărui coleg de grup, cu excepția lui Taycan, zgomotele sunt mereu minime, iar suspensia ține mașina orizontală pe virajele rapide. Totuși, cele 2,4 tone nu sunt lucru mic, așa că nu ești încurajat să exagerezi. Poți regla garda la sol, deci ataci porțiunile de autostradă cu același talent cu care sari bordurile.
Ce autonomie are?
Între 390 și 500 km, în funcție de înclinația traseului, temperatură și natura rutei. Este un remarcabil cruiser, care, deși a consumat cel mai mult dintre modelele aflate în Eurocharge, a recuperat remarcabil prin rapiditatea cu care s-a încărcat la priză.
Și să-ți mai spun o treabă: contează ENORM cu ce jante îl comanzi. Al nostru a avut jante pe 21 de inchi, dar sunt disponibile și pe 19. Iar colegii de la Quattroruote au măsurat autonomiile ambelor variante. Astfel, în oraș, exemplarul cu jante pe 21 a avut o autonomie de 569 km, în timp ce cel cu jante pe 19, de 651. Pe drum național, valorile au fost de 520, respectiv 588. Pe autostradă – 352 vs 392.
Cât de repede se încarcă?
Repede, repede, repede. Cel mai des, cu 250 kW în cazul meu, o singură dată chiar și cu 277. În medie, cu 205 kW între 20 și 80%, deci am petrecut mai mareu cam 20 de minute la priză. Adică un mers la baie și un frunzărit de facebook. Impresionant!
De ce-mi place?
Pentru că e un Audi în toată puterea cuvântului. Sobru, tehnologizat, impresionant. Rece. Decis. Excepțional finisat.
Ce-aș schimba la ea?
Butoanele de pe ușă, care m-au confuzat prin numărul lor mare, și zona dintre fețele de uși și montanții parbrizului, care obturează vizibilitatea în lateral-față. A, și capacul acționat electric al prizei de curent, care mai face nazuri când îi ceri să se deschidă. Și butoanele tactile de pe volan, cu care nu m-am înțeles deloc. Și gata.
Cât costă?
Sunt mai multe variante de motorizare. Cea de 252 CP pornește de la 61.530 euro. Cea de 306, de la 70.101. A noastră, de 388, cu două motoare, de la 76.220 euro. În sfârșit, SQ6 e-tron, de 489, de la 95.210 euro.
Exemplarul nostru, dotat extrem de bine, are un preț de 104.655 euro, sau 1741 euro lunar, prin chema de leasing operațional propusă de Autonom.