Audi Q8 Concept anunță intrarea constructorului german în segmentul SUV-Coupe-urilor de clasă mare, dominat de BMW X6 și Mercedes GLE. Versiunea de serie sosește în 2018.
Construit pe aceeași platformă (MLB Evo) cu Audi Q7, noul Q8 va avea dimensiuni similare cu acesta. Vorbim astfel despre un model full-size cu un ampatement de 3,0 m, o lungime de 5,02 m, o lățime de 2,04 m și o înălțime de 1,70 m. Spre deosebire de Q7, însă, care oferă până la șapte scaune, Q8 Concept are doar patru locuri și un portbagaj de 630 litri.
Și designul este diferit. În comparație cu fratele convențional Q7, linia acoperișului a fost mult coborâtă, pentru a obține profilul agresiv, tipic unui coupe. Montantul C este mai masiv, acesta fiind însoțit de pasaje ale roților și de o linie mediană a caroseriei extrem de proeminente. În partea frontală, se remarcă grila octagonală Single Frame, semnificativ mai lată decât cea a lui Q7, care se unește cu blocurile optice fine, cu tehnologia revoluționară Matrix Laser care poate proiecta până la un milion de pixeli pe drum. Stopurile LED se unesc într-o singură bandă luminoasă care se întinde pe întreaga lățime a mașinii, un omagiu adus celebrului Ur Quattro.
Audi Q8 Concept este un plug-in hybrid animat de un motor turbo TFSI de 3 litri și 333 CP, cu un cuplu maxim de 500 Nm. Un motor electric adițional, integrat în carcasa cutiei automate cu opt trepte (cu convertizor de cuplu), furnizează 100 kW (136 CP) și 330 Nm. Puterea totală a ansamblului este de 330 kW (450 CP), iar cuplul, de 700 Nm. Tracțiunea este integrală permanentă.
Performanțele anunțate de Audi pune noul Q8 pe picior de egalitate cu mașini sport mai mici și mai ușoare. 5,4 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h și viteză maximă 250 km/h. Consumul mixt în ciclul NEDC este cifrat la numai 2,3 l/100 km, ceea ce se traduce prin emisii CO2 de 53 g/km.
Bateria litiu-ion cu capacitatea de 17,9 kWh este montată în spate, sub podeaua portbagajului, autonomia în modul de rulare pur electric fiind estimată la 60 km. În tandem cu motorul termic, autonomia crește la 1.000 km. Un plin de energie se face în două ore și jumătate, dacă se apelează la stații de încărcare de 7,2 kWh. Sistemul Predictive Efficiency Assistance folosește datele furnizate de sistemul de navigație și de serviciul Car-to-X Audi pentru a alege modul de rulare ideal. Șoferul poate selecta, de asemenea, modul de funcționare dorit: Hybrid (propulsie electrică, mixtă sau clasică, controlată electronic), EV (100% electric) și Battery Hold (păstrarea nivelului de energie curent pentru o folosire ulterioară).
În ceea ce privește șasiul, Audi Q8 Concept este înzestrat cu suspensie pneumatică, pe ambele punți, cu funcție de amortizare adaptivă și de reglare automată a gărzii la sol, diferența între nivelul minim și cel maxim al acesteia fiind de 90 mm. Q8 dispune de jante cu diametru generos, de 23 inch și de discuri de frână ceramice (20 inch).
Interiorul introduce cei patru pasageri într-o lume a ecranelor tactile și soluțiilor de iluminare ingenioase. Majoritatea funcțiilor importante sunt afișate pe ecranu Virtual Cockpit Future cu diagonala de 12,3 inch și rezoluție 1920×720, secondat de un head-up display revoluționar apelează la tehnologia realității augmentate pentru a proiecta pe parbriz informații esențiale pentru șofer. Un touchscreen central cu aceeași diagonală controlează funcțiile centralei de comandă MMI, iar un alt ecran tactil acționează sistemul de climatizare. Pasagerii din spate au, de asemenea, la dispoziție un touchscreen (funcții multimedia, internet, climatizare) poziționat între scaunele posterioare individuale.
Ușile fără rame la geamuri sunt acționate de senzori tactili, care detectează apropierea degetelor și comandă deschiderea ușilor până la un unghi predefinit.