Audi respinge toate ofertele pentru uzina EV din Bruxelles care se confruntă cu o posibilă închidere

Audi Q8 plug-in autoexpert.ro

Uzina Audi din Bruxelles ar putea deveni prima uzină a Grupului Volkswagen din Europa care va pune lacătul. Marca premium s-a străduit să atragă un investitor potrivit pentru fabrica sa de vehicule electrice aflată în dificultate, ceea ce sporește probabilitatea de închidere.

 

În ciuda interesului manifestat de 26 de potențiali investitori, inclusiv unul care și-a revizuit recent propunerea, niciunul nu a prezentat un „concept viabil și sustenabil” pentru viitorul fabricii, potrivit directorului de operațiuni al Audi, Gerd Walker.

De asemenea, o căutare internă în cadrul Grupului Volkswagen pentru noi oportunități de producție sau utilizări alternative pentru amplasament nu a dat niciun rezultat. „Este important pentru noi să clarificăm rapid situația și să ne concentrăm asupra discuțiilor privind planul social”, a declarat Walker la 16 octombrie. Acesta a subliniat necesitatea unei abordări corecte și transparente în cadrul acestor discuții.

Perspectivele pentru cei aproximativ 3.000 de angajați de la fabrică par sumbre, negociatorul sindical Ronny Liedts exprimându-și îngrijorarea. „Singurul lor obiectiv pare să fie închiderea fabricii cât mai repede posibil, fără nicio alternativă viabilă pe masă”, a spus el.

Facilitatea din Bruxelles s-a confruntat cu provocări din cauza cererii scăzute pentru singurul său model, Q8 E-Tron. De asemenea, locația sa centrală a îngreunat punerea în aplicare a îmbunătățirilor logistice pentru creșterea eficienței. Dificultățile Audi reflectă probleme mai ample din cadrul Grupului Volkswagen, care se confruntă cu scăderea cererii de vehicule electrice, cu lipsa de opțiuni accesibile și cu concurența din partea unor rivali pasionați de tehnologie precum Tesla și BYD. Acest lucru a determinat cel mai mare producător auto din Europa să inițieze una dintre cele mai agresive măsuri de reducere a costurilor din ultimii ani.

Supracapacitatea semnificativă a uzinelor germane ale Volkswagen a determinat marca să ia în considerare închiderea fabricilor din Germania pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, renunțând chiar la acordurile de securitate a locurilor de muncă stabilite pe parcursul a trei decenii. Ca răspuns la aceste provocări, Audi restructurează diverse divizii pentru a accelera procesul decizional și lansarea de noi modele. Marca face, de asemenea, pași înainte către participarea la cursele de Formula 1, programată pentru 2026.

În septembrie, ziarul belgian De Tijd a relatat că producătorul chinez de vehicule electrice Nio pregătește o ofertă pentru fabrica din Bruxelles, indicând un interes continuu pentru acest amplasament, în ciuda obstacolelor actuale.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top