Audi va lua startul în dificilului rally-raid Dakar în ianuarie 2022, iar arma sa este modelul electric cu range extender numit RS Q e-tron.
Anunțat de un teaser publicat acum câteva luni, Audi a prezentat oficial modelul electrificat cu care va încerca să cucerească cel mai dificil rally-raid din lume: Dakar.
Audi RS Q e-tron: 680 CP
Gândit ca un automobil electric, dar având de acoperit distanțe uriașe de peste 800 km zilnic, modelul Audi RE Q e-tron are o soluție onboard pentru încărcarea bateriilor. Audi a ales motorul 2.0 turbo pe benzină ce era folosit de modelul de competiție RS5 DTM. Propulsorul nu este conectat la transmisie și este folosit exclusiv ca generator pentru bateria de 50 kWh și 370 kilograme furnizată de un partener tehnic încă nedezvăluit.
Motorul pe benzină va fi turat la o viteză eficientă între 4500 și 6000 rpm și va emite mai putin de 200 g/km de CO2 pentru fiecare kWh încărcat în baterie. Modelul de competiție dispune și de frânare regenerativă pentru a eficientiza autonomia în mod electric.
Pentru propulsie, Audi RS Q e-tron folosește două motoarele electrice preluate de la modelul Audi din Formula E, câte unul pentru fiecare punte. Un al treilea motor servește ca converter de energie între baterie și motorul pe combustie. Cele două punți nu sunt conectate mecanic, dar Audi folosește software pentru distribuția cuplului între cele două axe.
Puterea totală a sistemului este de 680 CP (500 kW). Audi țintește victoria în Dakar, dorind să devină primul constructor auto care reușește acest lucru cu un model electrificat.
Via Audi Sport