Aflat la comenzile Castrol EDGE BMW M3 DTM, Augusto Farfus (Brazilia) a câştigat cea de-a doua etapă DTM la rând din acest sezon. Pilotul BMW Team RBM a dominat penultima rundă a sezonului, desfăşurată la Zandvoort (Olanda), astfel că a reuşit cel de-al treilea succes din acest an.
Pornit de pe locul al doilea al grilei, pilotul în vârstă de 30 de ani a reuşit să-l devanseze pe Marco Wittmann (Germania, BMW Team MTEK), care reuşise pole position pentru prima dată în scurta sa carieră în DTM şi era lider la intrarea în primul viraj. În ciuda unei evoluţii impresionante şi la Zandvoort, Farfus nu mai poate lupta pentru titlul piloţilor la ultima etapă a sezonului, cea de la Hockenheim. Mike Rockenfeller (Germania) a reuşit să câştige trofeul. Pilotul Audi a încheiat pe locul al doilea şi nu mai poate fi ajuns în clasamentul general al piloţilor.
Etapa din Olanda a fost un moment de glorie şi pentru BMW M3: cel mai de succes model din cursele de turisme a purtat un pilot BMW spre 50 de succese în DTM. Povestea a început cu Harald Grohs (Germania), la Hockenheim (Germania), la data de 29 martie 1987. Germanul a triumfat la chiar prima apariţie a noului BMW M3, în timp ce viitorul campion Eric van de Poele (Belgia) a fost pe locul al doilea, completând o dublă spectaculoasă.
După aceea, succesele au urmat firesc – fiind reuşite de piloţi precum Steve Soper (Marea Britanie), Fabien Giroix (Franţa), Johnny Cecotto (Venezuela), Joachim Winkelhock (Germania), Christian Danner (Germania) şi Roberto Ravaglia (Italia), care avea să reuşească un al doilea titlu al piloţilor pentru BMW M3 în 1989. De la revenirea BMW în DTM, petrecută în 2012, piloţii BMW au obţinut alte nouă succese cu BMW M3 DTM.
Al doilea pilot BMW în cursă a fost Wittmann, care a încheiat pe locul al cincilea cu modelul Ice-Watch BMW M3 DTM. Joey Hand (SUA) a obţinut puncte preţioase pentru BMW Team RBM, clasându-se al şaptelea cu BMW M3 DTM. În ciuda unei reveniri spectaculoase, Martin Tomczyk (Germania) a ratat cu puţin o clasare în puncte cu BMW M Performance Parts M3 DTM, încheind al 11-lea.
Dirk Werner (Germania, BMW Team Schnitzer) a fost obligat să abandoneze după ce Samsung BMW M3 DTM a fost lovit de maşina unui adversar cu puţin înainte de finalul cursei. Coechipierul său Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M3 DTM) s-a clasat al 20-lea, imediat după Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M3 DTM) şi Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM).
În clasamentul piloţilor, Farfus şi-a asigurat locul al doilea, cu un total de 116 puncte. În competiţia echipelor, BMW Team RBM (148 de puncte) este la doar trei puncte în spatele liderului Audi Sport Team Phoenix. În clasamentul constructorilor, BMW are un total de 317 puncte şi se află la opt puncte în urma Audi, ceea ce face ca trofeul acesta să se dispute la ultima etapă a sezonului.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): “Augusto Farfus a reuşit o nouă cursă senzaţională. A fost cea de-a treia victorie a lui din acest sezon, a patra clasare consecutivă pe podium şi succesul cu numărul 50 pentru BMW M3 în DTM: aceste date nu mai necesită comentarii. În acelaşi timp, vrem să-i felicităm pe Mike Rockenfeller şi cei de la Audi. A fost o nouă cursă impresionantă pentru «Rocky» şi este un campion pe merit. A fost foarte constant de-a lungul sezonului şi merită să fie în frunte. Fără îndoială ne-ar fi plăcut să bifăm ceva mai multe puncte în cursă. Totuşi, modul în care s-a derulat cursa spre final nu a fost în favoarea noastră. Chiar dacă titlul piloţilor nu mai poate fi câştigat, vrem să oferim fanilor un spectacol deosebit la ultima etapă de la Hockenheim şi să triumfăm în clasamentul echipelor şi în cel al constructorilor.”