Automobilul sport al viitorului: BMW i8

BMW Group prezintă BMW i8, o generaţie nouă şi revoluţionară de automobil sport. Cel de-al doilea model prezentat sub marca BMW i combină un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi șasiul din aluminiu care înglobează motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de acumulatori şi suspensie.

Cu acest concept revoluţionar şi designul emoţional al caroseriei optimizată aerodinamic, modelul cu 2+2 locuri – care a fost conceput din start ca hibrid plug-in – deschide calea pentru o abordare extrem de dinamică şi eficientă a plăcerii condusului. În segmentul maşinilor sport, noul i8 demonstrează încă potențialul de dezvoltare a filosofiei BMW i.

Activităţile de cercetare şi dezvoltare efectuate de BMW Group cu începere din 2007 în cadrul “project i” au reprezentat fundamentul pentru un automobil vizionar la care s-a ţinut cont de impactul schimbărilor de mediu, economice şi sociale de pe mapamond. Pe lângă activitatea de dezvoltare, compania a realizat studii privind utilizarea automobilelor pur electrice în traficul de zi cu zi. Peste 1.000 de oameni au luat parte la aceste studii, de-a lungul cărora au parcurs peste 32 de milioane de kilometri la volanul maşinilor. Cunoştinţele acumulate au fost direcţionate în crearea unor concepte de automobile şi soluţii de mobilitate inovatoare.

BMW i8 a fost conceput de la început ca maşină sport hibrid plug-in, cu atribute de performanţă deosebite şi o eficienţă extraordinară. Arhitectura LifeDrive – dezvoltată special pentru BMW i – oferă platforma ideală pentru o construcţie cu masă minimă, centru de greutate coborât şi distribuţie perfect egală a maselor între cele două punți. Motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele şasiului şi funcţiile structurale şi de siguranţă sunt dispuse în cadrul modulului Drive din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri. De asemenea, această structură permite un nivel considerabil de libertate a designului pentru a oferi BMW i8 un aspect distinctiv.

BMW i8 oferă o interpretare revoluţionară a plăcerii condusului specifică BMW. Sistemul de propulsie hibrid plug-in, dezvoltat şi produs de BMW Group special pentru BMW i8, reprezintă o nouă etapă a evoluţiei în strategia de dezvoltare Efficient Dynamics.

Puntea spate a BMW i8 este propulsată de motorul pe benzină prin intermediul unei transmisii automate cu şase trepte. Roţile faţă sunt acţionate de electromotor printr-o transmisie automată integrată cu două etape. Puterea maximă combinată de 266 kW/362 CP şi cuplul maxim total de 570 Nm furnizați cumulat către toate cele patru roți formează un sistem deopotrivă dinamic și eficient. Gestiunea inteligentă a sistemului de propulsie BMW i8 asigură o coordonare perfectă a celor două surse de putere.

Datorită variaţiei puterii între motorul cu ardere internă şi cel electric, conducătorul beneficiază în orice moment de temperamentul sportiv al BMW i8, în acelaşi timp fiind maximizată eficienţa energetică a sistemului general. Utilizând cele două surse de putere, timpul de sprint (0-100 km/h) este de 4,4 secunde. BMW i8 atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic) care poate fi atinsă şi menţinută exclusiv de motorul pe benzină.

BMW i8 oferă conducătorului posibilitatea de a ajusta reglajul transmisiei şi al suspensiei pentru a adapta experienţa condusului în funcţie de preferinţele personale. Pe lângă selectorul electronic al vitezelor pentru transmisia automată, conducătorul poate folosi şi butonul Driving Experience Control – o dotare familiară a celor mai recente modele BMW – sau, exclusiv la BMW i8, butonul eDrive. Astfel conducătorul poate alege unul din cele cinci moduri de operare: D pentru selecţie automată a treptelor în modurile COMFORT şi ECO PRO, modul SPORT, respectiv eDrive pentru condus pur electric – de asemenea cu alegerea modurilor COMFORT şi ECO PRO.

Masa totală redusă a BMW i8 (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeaşi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai uşor decât oţelul şi cu 30 de procente faţă de aluminiu. Principiul designului ultrauşor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului.

Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt și urmează să aibă debutul pe piață la începutul anului viitor. Prețul este 126.000 € în Germania, 99.125 £ în Marea Britanie și 135.700 $ în USA, include TVA și nu include bonificația de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor țări.
Lansat în urmă cu peste un deceniu, Efficient Dynamics are obiectivul de a îmbunătăţi semnificativ caracteristicile de performanţă şi eficienţa fiecărui noul model al BMW Group.

Energia utilizată în producţia fibrelor de carbon la Moses Lake este asigurată exclusiv de surse locale de hidroenergie regenerabilă, care nu produc emisii CO2. Procese deosebit de eficiente sunt utilizate şi în alte faze ale producţiei automobilelor BMW i. Rezultatul este o reducere de aproximativ 50% a consumului de energie în comparaţie cu valorile medii – şi aşa, o referință în industrie – ale reţelei de producţie BMW Group şi o scădere de aproape 70% a consumului de apă.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top