Publicația britanică Autocar împreună cu WhatCar? și Move Electric au efectuat un test cu 10 modele electrice pentru a vedea diferența de autonomie între condițiile de vară și iarnă.
Știm cu toții că automobilele electrice suferă la capitolul autonomie atunci când temperaturile ambientale scad. Faptul că pe timp de iarnă folosim consumatori mari ca sistemul de climatizare și scaunele încălzite, afectează autonomia promisă de constructor. Dar, cu cât?
Autonomia mașinilor electrice scade cu până la 20% pe timp de iarnă
Colegii din Marea Britanie au testat pe timp de vară 10 mașini electrice reprezentative pentru piața din Regat. Dintre cele 10 mașini testate, doar MG 5 nu este disponibil la noi în țată, restul fiind modele pe care le regăsim în oferta importatorilor.
Dintre cele 10 modele, patru dintre ele au fost studiate cu mai multă atenție: Fiat 500 electric, Ford Mustang Mach-E, Porsche Taycan și Skoda Enyaq iV. Aceste patru modele au efectuat același parcurs închis de test î condițiile oferite de vara britanică din luna iulie și apoi din nou în iarnă. Restul de 6 modele au fost testate doar iarna.
Traseul închis folosit a avut o lungime de 24 kilometri dintre care 4 kilometri au simulat condiții de trafic urban cu opriri dese. Apoi au urmat secțiuni parcurse la 80 km/oră și la 112 km/oră.
Ce au aflat britanicii? Iată cifrele pe care le-au înregistrat cele patru modele testate atât vara, cât și iarna:
Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus
Baterie: 83.7kWh; Autonomie vara: 452 km; Autonomie iarna: 360.5 km; Diferență: 20.10%.
Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD
Baterie: 88.0kWh; Autonomie vara: 486 km; Autonomie iarna: 397.5 km; Diferență: 18.00%.
Skoda Enyaq iV 60
Baterie: 58.0kWh; Autonomie vara: 333 km; Autonomie iarna: 280 km; Diferență: 15.70%.
Fiat 500 42kWh Icon
Baterie: 37.3kWh; Autonomie vara: 225 km; Autonomie iarna: 190 km; Diferență: 15.20%.
Jurnaliști de la Autocar sublinază importanța pompei de căldură la mașini electrice. Modelele echipate cu pompă de căldură au pierdut aproximativ 25% din autonomia oficială atunci când au rulat pe timp de iarnă, în timp cele fără pompă de căldură au pierdut aproximativ 34% din autonomia oficială.
Fiat 500 42kWh Icon
Capacitate netă baterie: 37.3kWh; Pompă de căldură: Nu; Autonomie oficială (WLTP): 318 km; Autonomie măsurată pe timp de iarnă: 190 km; Diferență: 40.00%.
Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD
Usable battery size: 88.0kWh; Pompă de căldură: Nu; Autonomie oficială (WLTP): 610 km; Autonomie măsurată pe timp de iarnă: 397.5 km; Diferență: 34.60%.
MG 5 Long Range Exclusive
Capacitate netă baterie: 57.0kWh; Pompă de căldură: Nu; Autonomie oficială (WLTP): 402 km; Autonomie măsurată pe timp de iarnă: 268.7 km; Diferență: 33.10%.
Audi Q4 E-tron 50 S line Quattro
Capacitate netă baterie: 76.6kWh; Pompă de căldură: Nu; Autonomie oficială (WLTP): 466.7 km; Autonomie măsurată pe timp de iarnă: 323.4 km; Diferență: 30.60%.
Kia EV6 GT-Line RWD
Capacitate netă baterie: 72.5kWh; Pompă de căldură: Da; Autonomie oficială (WLTP): 527 km; Autonomie măsurată pe timp de iarnă: 367 km; Diferență: 30.40%.
Skoda Enyaq iV 60
Capacitate netă baterie: 58.0kWh; Pompă de căldură: Nu; Autonomie oficială (WLTP): 400 km; Autonomie măsurată pe timp de iarnă: 280 km; Diferență: 29.80%.
Tesla Model Y Long Range
Capacitate netă baterie: 75.0kWh; Pompă de căldură: Da; Autonomie oficială (WLTP): 532 km; Autonomie măsurată pe timp de iarnă: 397.5 km; Diferență: 25.20%.
Tesla Model 3 Long Range
Capacitate netă baterie: 75.0kWh; Pompă de căldură: Da; Autonomie oficială (WLTP): 601 km; Autonomie măsurată pe timp de iarnă: 452 km; Diferență: 24.80%.
Via Autocar