Autostrada București-Brașov rămâne un vis frumos. Proiectul rămâne în continuare fără o sursă de finanțare concretă, ceea ce face ca începerea lucrărilor să întârzie.
Inițial, Guvernul anunța cu surle și trâmbițe iminenta obținere a unui împrumut de 1,8 miliarde de euro din surse internaționale de către firma constructoare, consorțiul Vinci-Strabag-Aktor. Banii ar fi fost suficienți pentru demararea lucrărilor la segmentul Comarnic-Brașov, iar constructorul urma să recupereze costurile prin concesionarea autostrăzii. Vestea nu s-a adeverit, însă, scrie Digi24.
Guvernul se află într-un impas. Varianta finalizării autostrăzii din fondurile proprii iese din calcul, costurile totale fiind estimate la peste 8,4 miliarde de euro, bani pe care Executivul nu îi poate asigura din vistieria proprie.
În consecință, Statul se grăbește să anunțe că, în lipsa finanțării, inaugurarea secțiunii Comarnic-Ploiești va fi amânată până în 2020. Potrivit lui Ioan Rus, fostul Ministru al Transporturilor, Guvernul continuă să caute companii dornice să finanțeze și să realizeze construcția tronsonului Comarnic-Brașov.
Fără succes, însă, ceea ce înseamnă că șoferii români mai au de așteptat pănă la parcurgerea rutei fără ambuteiajele specifice.