Fie că vă vine să credeţi sau nu, există clienţi pentru care chiar şi un Lamborghini e prea puţin. Pentru ei, dar şi pentru colecţionarii de surprize Turbo, italienii au lansat la Geneva Aventador SV (Superveloce).
OK! Reţeta e simplă, deja clasică în liga supercar-urilor. Se ia una bucată automobil, care deja a frânt inimile pasionaţilor, se bagă în laboratoarele constructorului şi se dopează. În cazul de faţă, Lamborghini a luat un ˝biet˝ Aventador, l-a supus unei cure de slăbire şi i-a umflat muşchii. Au rezultat 750 CP dintr-un V12 aspirat, o creatură pe cale de dispariţie de pe glob şi o greutate redusă cu 50 kg.
Impresionează raportul greutate/putere de care se bucură Superveloce (2,03 kg/CP), dar şi fracţiunea de doar 2,8 secunde care îi este necesară să bifeze borna primilor 100 km/h pe ceasul de bord special creat pentru SV. Dacă ai prezenţa de spirit necesară şi ştii că nu te pândeşte nici un radar, poţi experimenta o viteză de peste 350 km/h.
Pentru a se ajunge la greutatea de doar 1.525 kg (să nu uitaţi că sub caroserie hibernează un motor V12 impresionant) s-a apelat cu mână largă la fibra de carbon. Elemente ale structurii de rezistenţă, ale habitaclului dar şi multe elemente decorative au fost fabricate din acest material, încă destul de pretenţios. Pentru o ţinută de drum care să se ridice la nivelul performanţelor pure asigurate de monstruleţul de sub capotă, trenul de rulare a fost recalibrat, a fost implementată o suspensie adaptivă Magneto Rheological Suspension (MRS), care poate regla individual nivelul de amortizare al fiecărei roţi în parte pe viraje, fiind capabilă să anuleze şi din efectele negative din punct de vedere dinamic ale frânărilor bruşte, asigurând automobilului o comportare neutră la limită.
Cuplul maxim produs de motorizarea de 6,5 litri este de 690 Nm şi se obţine la o turaţie de 5.500 rot/min, în condiţiile în care agregatul îşi poate face de cap în voie până pe la 8.500 rot/min. Sistemul de evacuare a fost reproiectat, cu scopul precis de a provoca plăcere pură tuturor celor care asistă la defilarea noului SV. Eleronul impresionant este, împreună cu logo-ul clasic SV de pe laterale, o semnătură definitorie pentru modelele Superveloce.
Aventator SV este primul model Lamborghini care utilizează la interior noul material Carbon Skin, un produs de tip CFRP. De asemenea, aşa cum spuneam şi mai devreme, fibra de carbon este întâlnită la tot pasul, ca şi alcantara, care îmbracă frumos volanul dar şi scaunele sport construite tot pe structură din fibră de carbon. Culoarea modelului prezentat în materialul grafic se numeşte Rosso Bia şi a fost creată special pentru Aventador SV. Preţul noului tăuraş va depăşi pragul de 320.000 euro, iar acesta este momentul în care comentariile se vor opri.