Producătorul american de vehicule electrice plănuiește să ia cu asalt piața de dezvoltare a acumulatorilor. Bateriile Rivian promit o autonomie excelentă, combinată cu un timp de încărcare record. Iar viitorul ne mai rezervă o mică surpriză.
Cele două modele electrice Rivian vor fi livrate clienților începând cu vara acesturi an, deci peste numai 2-3 luni. Acestea vor avea motoare electrice de până la 750 CP și 1124 Nm, care vor fi alimentate de la baterii de 105, 135 și 180 kWh. Ei bine, cea mai mare dintre ele oferă o autonomie de 644 km și poate fi încărcată de la 5 la 80% în mai puțin de o oră.
Toate bateriile Rivian ce vor fi montate pe pick-upul R1T SUV-ul R1S au tehnologie Li-ion. Totuși, americanii vor dezvolta și tehnologia solid state, așa cum o dezvăluie anunțul de angajare de pe site-ul acestora.
Forțe proaspete pentru bateriile Rivian
Astfel, compania angajează oameni pentru ”a dezvolta celule pentru baterii de generații viitoare”. De asemenea, e nevoie de forță de muncă pentru ”a construi și a conduce o echipă ce va lucra la baterii solid state”. În total, Rivian caută să angajeze 5 ingineri. Aceștia vor fi folosiți exclusiv la a dezvolta și, ulterior, a produce viitoarele baterii Rivian solid state. Echipa va lucra la uzina din Palo Alto, California.
Este o decizie importantă, mai ales că unii producători au renunțat la a o dezvolta, din motiv de costuri ridicate și de complexitate. Cel mai sonor caz este cel al conaționalilor de la Fisker. Aceștia se vor axa pe tehnologia Li-ion, sistând dezvoltarea tehnologiei SSB, după ce au lucrat intens s-o facă viabilă.
Lupta pentru supremație tehnologică în domeniul SSB este dură. Toyota și-a anunțat intenția de a produce primele EV-uri cu baterii SSB în 2025. Astfel, japonezii ar putea deveni prima companie producătoare de vehicule electrice cu baterii solid state.
În 2019, Rivian a primit o infuzie serioasă de fonduri din partea Amazon (700 milioane USD), Ford (500 mil. USD) și Cox Automotive (350 mil. USD). În total, peste 1,5 miliarde de dolari destinați dezvoltării și producției de vehicule electrice și baterii.
Actualmente, compania are peste 3000 de angajați și se pregătește pentru livrarea comenzii – mamut de 100.000 de van-uri electrice către Amazon, care va începe în acest an.