FutureBridge preconizează că prețul pe care îl vor avea bateriile solid-state în 2025 va scădea la nivelul celor Li-ion. Momentan, Fisker, a renunțat să dezvolte baterii solid-state, pentru că ”tehnologia nu a ajuns unde ar trebui pentru se apropia de producția de serie”.
Compania olandeză FutureBridge, specializată în analize de piață, consideră că bateriile solid-state (SSB) vor deveni tot mai accesibile, ajungând să coste cât cele Li-ion până în 2025. Mai mult, până cel târziu în 2030, acestea vor alimenta motoarele electrice ale multor modele aflate pe piață.
➡ Samsung SDI investește în Ungaria 💡
Actualmente, 28% dintre patentele din domeniul bateriilor solid-state sunt ”adjudecate” de către producătorii de mașini, în frunte cu Toyota, Hyundai și Honda (în această ordine). Totuși, grosul de 72% dintre patente sunt ”în ograda” producătorilor de baterii consacrați, a producătorilor de piese de schimb, a companiilor din domeniul chimic și a academiilor.
Astfel, Toyota, producătorul de autoturisme care a ajuns la cel mai avansat stadiu de dezvoltare al SSD-urilor, plănuiește ca, împreună cu Panasonic, să devină primul producător din lume care echipează vehiculele electrice cu baterii SSB, dar asta nu se va întâmpla mai devreme de 2024.
Bateriile solid-state: mai avem de așteptat
Același țel ”i-a mânat” și pe americanii de la Fisker, însă aceștia au declarat recent că au abandonat planul de a se ocupa în continuare de dezvoltarea și utilizarea SSB-urilor, pentru că e foarte dificil:
”Este genul de tehnologie la dezvoltarea căreia, când simți că ai reușit să treci 90% din piedici, crezi că ești ”aproape acolo”, până când realizezi că ultimii 10% sunt mult mai dificili decât primii 90%”, a declarat Henrik Fisker publicației The Verge. Așa că am renunțat complet la bateriile solid-state în acest moment, pentru că nu ni le imaginăm materializate”.
Iar această declarație vine după câțiva ani de dezvoltare a tehnologiei de către compania americană. Fisker consideră că bateriile SSB sunt la ”cel puțin 7 ani distanță de apariția pe piață în volume mari”.
via FutureBridge