Volkswagen privește cu încredere viitorul: nu mai puțin de 7 noi modele, cu motoare electrice și hibrizi plug-in, vor fi lansate până în 2020. Acestea sunt destinate exclusiv pieței chineze, fiind produse tot în China. Anunțul vine odată cu prezentarea de la Beijing a conceptului T-Prime Concept GTE.
Dincolo de planuri, germanii expun și produse palpabile la Beijing. Cel mai spectaculos, T-Prime Concept GTE, ne dă o idee despre cum va arăta viitorul Touareg. Iar viitorul arată digital, electric, fără butoane, cu gesturi și fără emisii.
Să detaliem: motorizarea de tip plug-in hibrid este capabilă să propulseze marele SUV în 6 secunde până la 100 km/h. Ansamblul dezvoltă 375 CP și 700 Nm, iar motorul electric este integrat în carcasa transmisiei automate cu 8 trepte. Motorul termic este un TSI de 2 litri și 248 CP, cunoscut de pe Golful GTI. Conform criteriilor NEDC, se poate rula în regim exclusiv electric pentru 50 km, grație acumulatorului de 14.1 kWh. Consumul mediu de 3.2 l/100 km,contrastează cu viteza maximă de 224 km/h anunțată de producător. Totuși, la rularea cu bateria golită, motorul pe benzină are nevoie de 9.7 l/100 km pentru a pune în mișcare mașina simultan cu încărcarea bateriei. Firește, există posibilitatea conectării la prizele de 220v, caz în care sunt necesare 8 ore pentru o încărcare completă, sau la stațiile de încărcare publice, acumulatorul încărcându-se complet în numai 2.5 ore.
În habitaclu, designerii au renunțat complet la butoanele fizice, înlocuindu-le cu modalități digitale de introducere a comenzilor. Pentru prima oară în industria auto, ecranele de pe tabloul de bord se află sub aceeași sticlă curbată, care creează un nou stil de interfață pentru comunicarea dintre om și mașină (HMI). Curbura este îndreptată către șofer, astfel că toate informațiile îi sunt accesibile dintr-o privire. Așteptați-vă ca modelele lansate de VW începând cu anul viitor să fie dotate cu această interfață.
Cadranele de bord nu mai sunt analogice, ci sunt afișate pe un ecran de 12 inci, aidoma sistemului Audi virtual cockpit. Astfel, informațiile ce vor fi afișate între cele două cadrane pot fi alese de către șofer. Sistemul de navigație, agenda telefonică, funcțiile de asistare la conducere sau coperțile albumelor muzicale pot fi afișate în spatele volanului. Sub aceeași protecție curbată din sticlă își are locul ecranul de 15 inci de pe consola centrală. Acesta poate fi personalizat folosind 3 teme preinstalate de către producător și poate fie să afișeze toată informația pe ecranul de start, fie să o aranjeze în zone cu diferite teme. Mai mult, aplicațiile pot fi trimise pentru afișare pe display-ul din dreptul volanului trăgându-le cu mâna. Mai intuitiv nici că se putea! Un buton Home are grijă ca utiizatorul să nu se rătăcească prin meniuri, iar controalele digitale pentru sistemul de climatizare sunt situate în lateralele acestuia.
Controlul transmisiei automate cu 8 trepte nu mai are nimic convențional, ci se realizează prin intermediul unui switch care revine la poziția inițială după acționare. Dacă-l va menține în producția de serie, VW va trebui să-și asume niște riscuri, în lumina recentelor probleme întâmpinate de Jeep Grand Cherokee.
La exterior, jantele de 22 de inci întăresc imaginea plină de personalitate și dinamism a caroseriei. Liniile sunt ascuțite, decis trasate, iar masca radiatorului se extinde, încorporând blocurile optice. Plafonul coboară ușor spre spate și diminuează impresia de masivitate a caroseriei. Totuși, imaginea de SUV stabil și puternic este creată de arcele pronunțate ale roților. În spate, stopurile înguste și ascuțite contrastează cu suprafețele rotunjite ale hayonului și barei de protecție, completând fericit un desen inovator, dar cu o puternică identitate de marcă.