Bentley Continental GT Speed, cel mai puternic model din istoria mărcii britanice

Bentley Continental GT Speed 2024 (4)

A patra generație Bentley Continental GT Speed devine, grație unui sistem plug-in hybrid de top, cea mai puternică mașină de stradă a mărcii britanice.

Bentley tocmai a prezentat cea mai puternică mașină de stradă pe care inginerii săi au dezvoltat-o vreodată. A patra generație Bentley Continental GT Speed este echipată cu un performant sistem hibrid atât în versiunea coupe cât și în cea cabrio.

Noul model, declinat în două variante – coupe și cabrio – are rolul de a susține marșul forțat al mărcii britanice către țelul de a avea pe piață, din 2026, strict vehicule cu sisteme de propulsie plug-in hybrid (PHEV).

În viziunea celor de la Bentley, sistemele hibride de propulsie sunt menite mai degrabă să amplifice performanțele mașinilor decât să ducă doar la o reducere a emisiilor de CO2. Drept urmare, noul Bentley Continental GT Speed poate, grație unui sistem care implică un motor termic V8 de 4.0 litri care lucrează în tandem cu unul electric, dezvolta nu mai puțin de 782 CP. Această putere asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 3,1 secunde.

În plus, bateria mare, de 25,9 kWh, permite deplasarea în modul electric pentru circa 80 km. Emisiile medii de CO2 ale mașinii sunt de 29 de grame pe km în baza standardelor WLTP.

Pentru comparație, sistemele hibride aflate în dotarea modelelor Bentayga sau Flying Spur utilizează un motor V6 și o baterie, mai mică, de 18 kWh.

Pentru prima dată în istoria modelului Continental GT, varianta decapotabilă GTC este lansată simultan cu cea coupe, ambele fiind asamblate la uzina companiei din Crewe, Anglia. Producția și livrările urmează să înceapă în trimestrul al treilea al acestui an.

Oficialii Bentley declarau la începutul acestui an că, în baza evoluției actuale a pieței auto, amână prezentarea primei mașini complet electrice până în 2026, iar planul de a deveni o marcă 100% electrică până în 2030 sunt și ele în discuție.

„Ne așteptam la o scădere a hibrizilor (până în 2030), dar acum estimăm că acest tip de propulsie poate crește în continuare. Asta ne oferă mai multe oportunități și ne permite o adoptare mai lentă a BEV-urilor”, declara fostul CEO Adrian Hallmark.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top