Cele mai tentante indicative ale lui Seria 1, 118i și 118d, costă 28.086 euro, respectiv 28.086 euro. O „coincidență“ care te pune pe gânduri.
- Cea mai dinamica din segmentul compactelor
- transmisie automata foarte performanta
- multiple dotari optionale din clasele superioare
- Spatiu interior modest pe bancheta/portbagaj
- design exterior discutabil
Realist vorbind, clienții de compacte din România aleg motorizările pe benzină, de cele mai multe ori, pentru că nu își permit variantele diesel. Ce se întâmplă însă atunci când cele două sunt oferite la același preț într-o clasă superioară, acolo unde costurile de întreținere mai mari asociate motoarelor diesel nu reprezintă un criteriu?
Răspunsul este furnizat de statisticile de vânzări pe primele 8 luni ale anului: 118i – trei mașini vândute, 118d – 24 de mașini vândute. Personal, nu mă surprinde cu nimic această statistică, dată fiind afinitatea românilor pentru motoarele diesel. Totuși, să intrăm un pic în câteva detalii comparative.
De partea motorului pe benzină sunt costurile de înteținere, puterea, performanțele dinamice (în speță sprintul 0-100 km/h cu 1,4 secunde mai rapid) și silențiozitatea. De partea alternativei diesel se află consumul, cuplul motor și valoarea de revânzare. Alegerea finală ține de lista de priorități a fiecărui client în parte și de cum se suprapune ea cu punctele forte pe care le-am enumerat mai sus.
Atunci când am condus pentru prima oară noul Seria 1 în România, indicativul 118i cu transmisie manuală, am fost impresionat în principal de maturitatea de care a dat dovadă, fie că discutam despre comportamentul dinamic sau despre calitatea și configurația interiorului.
Modelul pe care l-am condus-o acum, 118d, păstrează intacte toate aceste atuuri și plusează cu o transmisie automată cu 8 trepte foarte reușită și un consum extraurban de 4.5 l/100 km, raportat la cei 7.5 pe care i-am obținut acum un an cu 118i (diferența se menține și în mediul urban 11 l cu 118i, respectiv 8 l/100 km cu 118d). Sigur că în termeni absoluți, 118i oferă un plus de dinamism, dar diferența este mică și oarecum irelevantă pentru cumpărătorii clasici de Seria 1 care sunt luați prin surprindere atunci când află că mașina lor are propulsie și nu tracțiune.
În mod normal, acum trebuie să vorbim despre numărul de km rulați și de posibilitatea de a amortiza costul superior asociat motorului diesel, dar cum BMW a rezolvat problema asta, nu pot decât să vă recomand să mergeți pe mâna lui 118d.
Date tehnice: | BMW Seria 1 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 118d |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1320/1850 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4325/1765/1420 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 360 (1200) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 118d |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1995 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 105(143)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 320/1750 |
Cutie de viteze | Automata/8 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 212 |
0-100 km/h [s] | 8.9 |
Consum urban/extra/mixt | 5.3/3.9/4.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 116 |